Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Interjú Csipával

2011.10.10. 10:55 cu2

Hány éves vagy?

37

Mit csinálsz, amikor nem Zandagortozol?

Ha a szabadidőre kérdezel rá akkor: focizom, kirándulok, és élem az átlag emberek hétköznapjait! Egyébként cégvezető vagyok egy kereskedelmi és logisztikai vállalatnál.

Hogy kerültél először kapcsolatba a Zandagorttal, miért regisztráltál?

Egy akkor aktív játékos nálunk karácsonyozott és a fiamnak mutatta meg a játékot, én a fiam által kerültem a játék közelébe. Nagyon pozitív élmény volt a fiammal közösen játszani. Ez más online játékokon nem volt lehetséges az IP egyezés miatt. Érdekeségként elmondom, hogy az elején túl bonyolultnak tartottam, így kis időre fel is függesztettem a játékot.

Mióta játszol?

Az S1 közepe felé kezdtem játszani, az akkori Yodafone Hatalmas Szövetségében. Ez a szövetség csupa vidám játékosból állt, akik akkor minden cél nélkül kifejezetten a játékkörnyezet miatt maradtak együtt. Hát mit mondjak, meg kellett birkózni mindennel, amivel egy kezdőjátékosnak szembe kell néznie. Többször néztek minket farmnak és sokszor kellett újra kezdeni, ez némiképp összekovácsolt minket. (Ebben az időben sokat segített Bohun, amit itt is megköszönök.)

Miért pont a Független Kereskedelmi Unióban játszol?

Az S2 után kicsit belefáradtam a szövetségvezetésbe és a nagypolitikába, így mindenképp egy pár fős, kifejezetten az építkezésre koncentráló szövetséget szerettünk volna létrehozni. Ez lett az FKU. Itt a legnagyobb örömömre együtt játszhattam Majával, aki a kezdetek óta a társam, és aligha tudnám elképzelni hogy ne együtt játszunk, valamint Kozmosszal (Chief) akitől nagyon sokat tanultam S3-on. Ezek után nem is volt kérdéses, hogy az FKU-ban indulok-e az S4-en.

Szereted a scifit? Mik a kedvenc sci-fi könyveid, filmjeid, játékaid?

Nehéz elképzelni, hogy valaki nem szereti :). Természetesen az első helyet mindenképp a Star Wars viszi, de szeretem a Stargate-et is. Emellett rengeteg fantasyt olvasok.
Játékok tekintetében az Imperiummal játszottam tán a legtöbbet annak idején, de ma már csak a Zandagorttal játszom.

Mi tetszik leginkább a Zandagortban?

Ez nehéz kérdés. Tetszik a társasági élet, bár sajnos néha túl személyessé is válik. A játék felépítése és az az egyensúly ami nagyon kevés játékban adatik meg, vagyis az, hogy a gazdaság, hadászat, és politika egyaránt fontos. Én talán ezt tartom a játék legerősebb értékének, önnmagában kevés, ha valaki valamelyikhez nagyon ért. Ez persze a szövetségeken belül megosztható feladat, de ezért nem kerül ez a játék a Gyárts és üss típusú egyszerű, ámde hamar megunható játékok közé.

Mi tetszik legkevésbé?

Két dolgot írnék ide bár ez a két dolog talán összefügg.
1. Sajnos alapvetően kevés játékossal bír a szerver és ez jelentősen lecsökkenti azokat a variácós lehetőségeket amiket a játék magában hordoz. (Politika, hadászat...) Ennek köszönhetően sajnos kicsit egysíkúvá vált a hatalmi rendszer.
2. Szerintem nem szerencsés, de egyre inkább jellemző (Talán pont az alacsony létszám miatt), hogy a karaktereket némelyek összetévesztik az Account mögött álló emberrel :( Ez pedig szerverekre előre kialakít egy nagyon ellenséges hangulatot, amibe a frissen becsöppentek nem tudják megállni a helyüket.

Mi volt a legérdekesebb sztori, ami a játékban történt veled?

Sok érdekes sztori történt velem 3,5 szerver alatt, de valószínűleg ezek csak nekem érdekesek:).
Ha ki kéne emelni valamit, talán az S2 Ronin elleni ámokfutást mondanám, amikor az egyértelműen erősebb Ronint sikerült meglepnünk, miután kiderült a számunkra, hogy készül ellenünk egy támadás. Minden komolyabb előkészület nélkül támadtuk meg a Ronint, és vettük blokád alá Exe akkori főplanját, és röpke pár órás tárgyalás után megállapodtunk egy szerver végi MNT-ben. Nos ezért az akcióért a veszélyessége miatt szövetségem akkor csúnyán lehordott, sőt még a leváltásom is szóba került. Mindössze Maja (ki más) a fiam és Nuran állt ki mellettem. Emellett persze a többi szövetség is támadott minket, hogy miért álltunk meg:) Hát izgalmas hét volt, és igen mozgalmas...
Ezúton azért elmondom, hogy máig úgy gondolom, a lehető legtöbbet hoztuk ki akkor abból a helyzetből, de ami a legértékesebb számomra, hogy ott ismertem meg Kozmoszt, aki most az egyik legmegbízhatóbb társam.

Átlagosan napi hány órát foglalkozol a játékkal?

Ez nagyon változó. Ha hábóruzni kell, akkor hajlandó vagyok akár 24 órát is, és ez nem túlzás. Előfordult, hogy 3 napig nem aludtam, mert háborúztunk. A szerver mostani állásánál azért 2-3 óránál ritkán játszom többet, persze ez nem jelenti azt, hogy nincs bekapcsolva a gépem, de ez főképp a társasági életnek szól.

Mi alapján nevezted el a bolygóidat?

Csupán a típus alapján számsorozom.

Melyik a kedvenc hajód?

Nincs kedvencem, mindig azt gyártom, ami a célnak megfelel. Más kell az NPC és a zandagort seregek ellen és más az emberi flották ellen. Ebben nagy segítségemre vannak a társaim, akik komolyabban foglalkoznak a hadászattal.

Az eddigiek során milyen néven voltál megtalálható a játékban és melyik szövetségekben?

Csipa (YHSZ), Csipaúr (CIS), Core (FKU)

Neked milyen a játékstílusod? (pl békésen fejlődő, háborúskodó, stb)

Alapvetően békés építőnek tartom magam. Ritkán kezdeményezek háborút, de ha kell, akkor flottázom is.
Sajnos viszont kicsit hirtelen vagyok, így ezt néha megcáfolni látszom :).

Fejben vagy papíron/számológépen számolod ki, ami a játékhoz kell?

Ezen a szerveren először használtam Excelt és papírt, főképp a játék elején. Jelentősen hatékonyabbá vált az építkezésem. Most már csak lemásolom a már meglévő planjaimat.

Mi a véleményed az s4-es változásokról, elsősorban a hajóparaméterekről?

A generációk közti átjárhatóság mindenképpen jó változás és növelte a taktikai lehetőségek tárházát. A hajók árainak kialakításáról már más a véleményem. Az egész ipar erősen műanyagalapúra változott. Eddig is kritikus alapanyag volt, de most már az összes plan majd felének kell műanyag plannak lennie ahhoz, hogy megfelelő egyensúly alakuljon ki a gazdaságban. Talán célszerűbb lenne, ha az anyagok fontossága jobban ki lenne egyensúlyozva...

Te elégedett vagy a bolygók védelmének jelenlegi lehetőségeivel, vagy lenne ötleted további megoldásokra? És ha igen, mi az?

A plan védelem elképzelése, miszerint a gyengébb játékosok kapjanak valamilyen támogatást alapvetően jó elgondolás. Sajnos ők azok, akik a legkevésbé tudják mégis kihasználni. Ellenben tökéletes eszköze lett a multireggek megjelenésének, és a nekem minden mindegy alapon való pusztításnak. Nehéz emellett kiállni illetve elítélni, hiszen minden rendszer csak annyira használ, amennyire arra használják, amire kitalálták. És mivel pont a legtapasztaltabb és a játékot legjobban ismerők azok, akik ezeket az eszközöket a saját céljaikra tudják fordítani, ennek előnyeit nem a kezdőjátékosok élvezik igazán.

Hajlandó lennél-e önzetlenül, jelképes anyagi összeggel hozzájárulni a Zandagort fejlesztéséhez (közös flottairányítás, gyorsabb szerver, ...), a prémiumtól függetlenül? Ezzel _talán_ ki is váltva a "prémium" fogalmát, aminek hiánya komoly gazdasági hátrányt okoz.

Igen.

Látsz-e megoldást arra nézve, hogy egy új(?) játékost nyugodtan be merj venni az összeszokott szövidbe? (kémszűrés)

Most is vannak kezdő új játékosaink, akik nagyon jól szerepelnek (Baltar, Tomi), de azt el kell ismernem, hogy pillanatnyilag abban a helyzetben vagyunk, hogy nagy felelőtlenség bárkit felvenni a szövetségbe. Ezért mi is csak olyanokat veszünk fel, akiért a szövetség bármely tagja felelősséget vállal. Emellett működött ezen a szerveren egy tanszövink, ahonnan 1,5 hónapos úgynevezett próbaidő után vettünk fel tagokat.

Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

Mi a véleménye a mostanra kialakult 2 pólusú hatalmi felállásról (SB-KR), és véleménye szerint hogyan lehetne ismét színesebbé tenni a politikai palettát?

4 komment

Címkék: interjú játékos

A bejegyzés trackback címe:

http://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr803291360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

AjemMarci 2011.10.10. 12:02:49

Egy újabb celeb :D
Jó kis interjú és remek a kérdés!

legyes 2011.10.10. 13:01:44

A "pólusok" csak azért vannak jelen, mert ebben a két szövetségben harcolnak a legtöbben.
Ha most gondolna egyet az FKU és megtámadná a GB-t, akkor pár órán át lenne még két pólus.

Persze nem szabad elfelejteni a "kicsiket", akik a nagyok árnyékában próbálnak önállósodni, több-kevesebb sikerrel. De rájuk mindig ferde szemmel néznek a hatalmak, hisz' általában közvetlen szomszédai a pólusoknak.

Hiányzik a birodalmak pusztító hadjárata. Hisz' S3-on a rendszer korlátai nem tették lehetővé, most pedig talán az emberi erőforrás kevés (az irányításhoz).

AjemMarci 2011.10.10. 13:26:36

Azért fontos megjegyezni, hogy bár passzív, de a potenciál alapján az FKU is egy külön pólus ;) És az SB-CIS valamint a KR-PFCS egyesülésekkel már szövetségi rendszerekről se lehet beszélni, csak 2 szövetség háborújáról, ami egyes tagok számára személyes ügy, másoknak meg egyszerű élvezeti cikk :))

AjemMarci 2011.10.31. 08:42:09

Bocsi, visszavonom az előző kommentemet. Csipának kell igazat adjak, tényleg csak KR és SB van, nincs több pólus ;)