Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Interjú Brett-tel

2011.05.03. 09:32 cu2

Hány éves vagy?

37

Mit csinálsz, amikor nem Zandagortozol?

dolgozom (ezt nem részletezném)

Hogy kerültél először kapcsolatba a Zandagorttal, miért regisztráltál?

másik online játékból mondta ismerősöm.

Mióta játszol?

pár hónapja, max 3.

Miért pont a GAIA-ban játszol?

mert itt játszik az ismerösöm is.

Szereted a scifit? Mik a kedvenc sci-fi könyveid, filmjeid, játékaid?

Star Wars, Csillagkapu, Antony Sheenard összes kb., Düne.

Mi tetszik leginkább a Zandagortban?

igazából nem fogott meg, de elvagyok

Mi tetszik legkevésbé?

ua, mint az előző

Neked is vannak néha hullámvölgyeid a játékban?

vannak

Mi volt a legérdekesebb sztori, ami a játékban történt veled?

nem volt ilyen

Átlagosan napi hány órát foglalkozol a játékkal?

max 1

Milyen galaxist szeretnél a következő szerver(ek)re?

nincs tervem

Mi alapján nevezted el a bolygóidat?

egyik kedvenc könyvem főhősének a neve.

Melyik a kedvenc hajód?

nincs ilyen, de általában a nagy vasak

Milyen büntetéseket tartasz elfogadhatónak a játékban a csalásokra?

törlés

Milyen új bolygóosztályt szeretnél?

erre nem tudok válaszolni

Legyen-e a játékban építhető bolygó védelem? (ami persze megfelelő támadó erővel üthető)

jó ötlet, másutt is van

Az eddigiek során milyen néven voltál megtalálható a játékban és melyik szövetségekben?

ez az első regem

Látod-e értelmét a D bolygó ipari hasznosításának?

nem tudok érdemben nyilatkozni

Minek kell a hajó, ha a béke szele lengi át a galaxist?

elrettentő erő és a lényeg a megelőzés nem?

Neked milyen a játékstílusod? (pl békésen fejlődő, háborúskodó, stb)

békésen fejlődő

Mennyire tartod fontosnak, hogy a szövetségen belül ne csak az érdekek tartsák össze a csapatot, hanem a jókedv, a barátság és a testvériesség?

fontos

Egy reggel arra ébredsz, hogy szövetségedet minden előjel nélkül megtámadták és te magad is jelentős károkat szenvedtél el, legjobb bolygóid és a flottád java része odaveszett. Mit tennél?

vért kívánnék azonnal :P

Mennyire nyomja rá a bélyegét a Zandagortbeli viselkedésedre a hétköznapjaid és fordítva?

semennyire

Tudnál-e egy szövetségben barátian együttműködni az előző szerver számodra legutálatosabb ellenfelével, aki mondjuk porig rombolta a bolygóidat, flottáidat. Azaz adsz-e tiszta lapot mindenkinek az új szerverre vagy megmarad az előitélet?

simán, nem mozgat mit tett

Mi lenne, ha a szerver végén az emberiségnek sikerülne elpusztítania Zandagort herceget is? Hogyan képzelnéd el a játék folytatását?

ennyire nem vagyok otthon a játék történetébe sry.

Ha kiderülne, hogy a valódi Zandagort nem halt meg, és vissztérne, és az emberek nagyrészét elvinné rabszolgának, hogyan szabadítanád ki őket?

ua mint az előző válasz

Mekkora lenne az a veszteség, ami után feladnád a további küzdelmeket, a további fejlődés lehetőségét, és abbahagynád a játékot, vagy átváltanál építőről kizárólag pusztító stílusba?

nem tudom

Mennyi időt szeretnél naponta/hetente a játékra szánni, ha ez nem befolyásolná az eredményességet?

max napi egy óra.

Szerinted hogy lehetne még több játékost toborozni, illetve azt elérni, hogy a regisztráltak ne töröljék magukat?

-

Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

rád bízom a kérdezést

17 komment

Címkék: interjú játékos

A bejegyzés trackback címe:

http://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr82873819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

LordMatteo 2011.05.03. 15:45:42

Egy élmény volt olvasni ezt az információkban bővelkedő, remek interjút, köszönjük! :)

LordMatteo 2011.05.03. 21:15:45

Mi alapján választod ki az interjúalanyokat? Ha nem titok persze.

cu2 · http://zandagames.com/ 2011.05.03. 21:19:18

@LordMatteo: Félig random, félig olyan szempontok, hogy ne csak egy szöviből legyenek, legyen ismert és ismeretlen név is, legyen kisebb-nagyobb. És sokszor sajnos későn választok, így muszáj olyat, aki gyakran online, hogy mindenképp tudjon válaszolni pár nap alatt.

LordMatteo 2011.05.03. 22:30:59

@cu2: Ja értem. Csak mert én nem fórumozok, tehát az eddigiek közül csak Exét, és Zoárdot ismerem a játékból.

gorcsev01 2011.05.04. 17:50:36

Ez igen tanulságos volt.
Vannak akiknek ennyit jelent a játék. Szerencsére vannak akiknek ennél azért többet. :) Persze kell a kezdők véleménye is, még ha nem is sok van némelyiknek. :D

Norris74 2011.05.08. 20:18:54

Hát ez az interjú űbergáz volt. :(
Miért nem lehet valaki olyannal csinálni, aki:
- Ismert, ezért érdekes lehet a személye.
- Akar és tud is mondani valamit.

Viszont sajnos ez az interjú mutat valamilyen irányba. Mégpedig abba, hogy a Zanda sajnos sok tekintetben ellaposodott. Ez az mostani szerver - de főként a második fele - szinte teljesen érdektelen lett. Még az első a maga kiforratlanságával is izgalmasabb lett.
A tanulság: A játékost / rajongót megszerezni könnyű, megtartani nehéz.

cu2 · http://zandagames.com/ 2011.05.08. 20:58:15

@Norris74: Meglehetősen bátran vonsz le következtetéseket. Ilyen interjú bármelyik fordulóban készülhetett volna... Mint azt sejtheted, interjút készíteni sincs sok időm, így aztán, pláne miután kimaradt egy hét, nem fér bele, hogy a) keresek valakit, b) válaszol, c) kiderül, hogy újat kellene keresni, d) keresek mást, e) válaszol, f) esetleg ugrás megint a c pontra, g) végre elkészül. Ezt nem kell szeretni, de összekapcsolni azzal, hogy milyen volt ez a forduló, szerintem tévedés.

Az eddigi két év tanulsága meg pont az ellentéte annak, amit írsz: megtartani mindig könnyebb volt, mint újakat toborozni...

LordMatteo 2011.05.08. 23:21:56

@Norris74: Felesleges egy interjú miatt általánosítani, az ezelőtti interjúk pedig jók voltak.

Az s3 miért lenne amúgy érdektelen? Érdektelenebb mint az s2 utolsó hónapjai? Szerintem az s3 érdekesebb eddig, mint az s2...

Norris74 2011.05.10. 19:39:08

@cu2: Ez nem bátorság kérdése. Egy olyan felületes világban, amelyikben élünk nem az a kunszt, hogy valamihez újoncokat toborozz, hanem az, hogy a régieket (és egyszer az újoncokból is "régiek" lesznek) meg is tudd tartani. Ha a mennyiségi változás folyamatosan a minőség rovására meg - és ez alatt nem a program stabilitását, bugosság / kiskapumentességét értem, hanem az emberi tényező, a "lelket", amely szintén elengedhetetlen egy-egy játékban - akkor csak idő kérdése, hogy mikor dől be a rendszer. Félre ne érts, nem kívánom ezt, csak felhívom rá a figyelmet, hogy nem vagyok 100% meggyőződve, hogy a Zanda ebből a szempontból jó irányba tart. És ezt nem egy interjúból szűrtem le, hanem az elmúlt közel 5 hónapból, a 3. szerverből.
Ha megnézed akár ezt a blogot, akkor látni fogd, hogy még az első szervere is több "élet" volt, mint ezen. A másodikon meg pláne. Volt mozgás, volt "rajongói élet", voltak írások, és nem csak szigorúan a játékkal kapcsolatban. Az elmúlt hónapokban meg pár interjún és GHS jelentésen kívül semmi.
Joggal kérdezheted meg, hogy "akkor miért nem írtam pl én is." Én meg azt válaszolnám, hogy szerintem gondolkodj el, miért. :) És ezt nem "köcsögösködésből" mondom, mert ha valaki nem a Zanda miatt aggódik, hanem a Zandáért, akkor az én vagyok, hiszen valamennyire már azért talán ismersz.
Ha a Zanda a "kockák" játékává válik, és kihal belőle a mennyiség mellett a minőségi rajongói élet, akkor sajnos vége lesz. (Persze működtetni lehet tovább is, csak hamar érdektelenné válhatnak benne az emberek. Olyan érdektelenné, mint az ominózus interjúalany.)
Félreértés ne essék ismét....ne hibáztatok senkit, főleg nem téged, akit biztos, hogy baromi sokat beletettél a játékba! De ezt, ilyen szinten már nem lehet egyedül csinálni. El kell gondolkodnod egy csapat felépítésén.
És még csak benne sem kell lennem. De legyen egy ilyen csapat. Annyi értékes arc van (még) az Zanda körül. Ne veszítsd el őket!

Norris74 2011.05.10. 19:44:31

@LordMatteo: Nem miatta és nem általánosítok. Ez csak a katalizátor volt, ami "kicsapta" azt, amit ezen a szerveren éreztem szinte végig. Persze lehet, hogy én vagyok a viccbeli sofőr, aki szembe megy a sztrádán az forgalommal, és amikor meghallja a rádióban, hogy "Egy őrült szembe megy a sztrádán a forgalommal", akkor azt mondja: "Egy? Mindenki..."
Nézőpont kérdése. Egyébként csak azért mondom mindezt, mert aggódom a Zanda sorsa miatt, és láttam már pár szerveződést felemelkedni és elbukni, így ismerem a jellemző jegyeket.

LordMatteo 2011.05.10. 19:55:51

@Norris74: Továbbra is tartom, hogy lehet hogy érdektelen a szerver - a Te szemszögedből. És ez bizony általánosítás, hogy Te így kijelented, hogy ez unalmas, meg ez meg az.

Norris74 2011.05.10. 20:01:35

@LordMatteo: Hidd el, hogy nem csak én érzem így. Olvasd el azt, amit Cucunak írtam, és gondolkodj el rajta. :)

cu2 · http://zandagames.com/ 2011.05.11. 01:47:23

@Norris74: Szerintem válasszuk szét azt, aminek semmi köze egymáshoz. Egészen biztosan állítom, hogy ilyen interjú akár az első fordulóban is készülhetett volna, egyszerűen azért, mert az alanyokat félig-meddig véletlenszerűen választom, vagyis mindig benne van a lehetőség, hogy épp olyan embert választok, akit nem érdekel annyira a téma. És ez akkor is így van, ha netán ez volt az utolsó forduló, mert tönkrement a játék. Vagyis tényleg semmi köze hozzá.

A másik része, hogy hova tart a játék. Már az s1 végén is a fejemhez vágták páran, hogy nem csak ők hagyják abba, hanem az egész játéknak is vége. s2 végén dettó. Olyan emberek, akik azóta is aktívan játszanak. És ebből nem az következik, hogy nincs itt semmi probléma, csak az, hogy *eddig* még nem a keménymag megtartása volt a nehéz, hanem igenis az újoncok toborzása. Nem tudom a világ felületessége hogy jön ide, mert a Zandagort esetében egyszerűen nem igaz, hogy könnyű újakat toborozni. És ez még akkor is így van, ha netán s4-re egyetlen ember sem marad az eddigi bázisból.

Én speciel semmi olyat nem látok az s3-ban az s2-höz képest, ami a "kockáknak" kedvezne, vagyis a mennyiséget nyomná a minőségihez képest. Olyat már igen, ami az izgalmaknak _nem_ kedvez, akár a szövetségek lekorlátozása, akár a háború visszafogása. De ha belenézel a fórumba, nem véletlenül tart már egy ideje az s4-ről való gondolkodás.

Az s3 volt az első szerver, amit komolyabb tervezési fázis előzött meg, és ez még akkor is igaz, ha voltak végül elsietett döntések, bizonyos változtatások túllőttek a célon, és összességében az s3 rosszabb, mint az s2 (akár a fanfiction-ök számában mérjük, akár a játékosszám növekedésében (valamiben pedig muszáj mérni, mert több száz ember véleményét nem lehet egyetlen konkrét személy véleményével artikulálni)).

Szóval ha a felszínt nézem, akkor a Zandagort rossz irányba tart, hiszen az s3 sok szempontból rosszabb, mint az s2. Viszont ha a játék túléli ezt az időszakot, akkor pont a fejlesztési módszer javulása miatt mégis csak jó irányba tart.

Norris74 2011.05.12. 15:27:20

@cu2: Oké, válasszuk. Bár azt azért nem hiszem, hogy egy játék szellemisége, "lelke", és az általa a játékosra gyakorolt hatás (vagy annak hiánya) ne lenne egymással valamilyen összefüggésben. Szerintem van, de ez akkor ezek szerint csak az én véleményem.

Az interjúalanyokat véletlenszerűen kiválasztani szerintem értelmetlen. Egy újságíró sem úgy választ interjúalanyt, hogy lemegy az utcára és megkéri az első szembejövőt. Interjút olyanokkal szokás csinálni, akik meghatározó alakjai egy közösségnek, a játékostársadalomnak, a véleményük fontos, és érdeklődésre tarthat számot. Persze, voltak ilyenek is jó páran. Természetesen a többieknek is lehet véleménye. Ám ennek megírása - vagy meg nem írása - szerintem a saját magánügyük. Fórum van rá egy csomó, még a Zandán belül is. :)

Az igaz, amit a kemény magról írtál, csak szerintem most értél el, vagy hamarosan el fogsz érni arra a pontra, amikor már a kemény mag érdeklődésének fenntartása lesz a probléma. Persze, az s2 után voltak ilyen hangok, de az s2 a mostani szerverhez képest sokkal eseménydúsabb volt, több volt benne az élet. Legalább is nekem erősen így tűnt, és elhiheted, hogy a mostani szerverrel - ha nem is annyira aktívan - de foglalkoztam eleget ahhoz, hogy feltűnjön ez. Sajnos félek, hogy sokan ki fognak kopni a régiek közül, és a kérdés csak az, hogy lesz-e elég utánpótlás? Minőségi és nem mennyiségi.

A korlátozások alatt én is azt értem. Ha egy játékban visszafogsz minden lehetőséget az izgalmakra, az hiba. Szerintem az s2-höz képest (na persze, volt rajtad nyomás) kicsit sok lett a visszafogás, ami fékezőleg hatott. Ne feledd, (de nem is hiszem, hogy feleded) itt nem pár órás elfoglaltságról van szó. Aki itt játszik, az öt hónapot szán az életéből a játékra. (Persze nem reál időben, hanem a napok számát értve). A baj akkor kezdődik, amikor ezt az öt hónapot elkezdik elpocsékolt időnek tekinteni. Reméljük nem lesznek sokan, de ehhez fenn kell tartani a feszültséget.

Én személy szerint remélem, hogy a játék túléli ezt, és visszatalál majd egy elfogadható egyensúlyra az emberközeli és a játéktechnikai szempontok vékony határán. Mint mondtam, nem a Zanda miatt, hanem érte "haragszom". :)

cu2 · http://zandagames.com/ 2011.05.13. 00:27:31

@Norris74: Fel sem merült bennem, hogy ne a Zandá_ért_ lennél haragos. :-)

Oké, nem voltam pontos. Ha megnézed az eddigi interjúalanyokat, 90%-ban ismert nevek. Ez nyilván nem véletlen, hiszen elsősorban rájuk kíváncsiak az emberek. Viszont időnként szerintem jó az, ha olyanok is megszólalnak, akiket nem vagy alig ismerünk, akik egyébként nem nagyon artikulálják magukat.

A többivel egyetértek.