Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Rendhagyó interjú galacticpresidenttel

2011.04.04. 23:29 cu2

A rendhagyó szó alapvetően a figyelemfelkeltést szolgálja, egyébként csak annyiban rendhagyó ez az interjú, hogy galacticpresident az első külföldi játékos, akit kikérdezek. Az eredeti, angolul ITT olvasható, ez annak a hevenyészett fordítása (vagyis eltérések előfordulnak). A szokásos kérdésektől részben eltértem, pl kimaradt, hogy miért pont a League of Nations-ben játszol (minden angolul regisztrált ember automatice meghívót kapott oda).

Hány éves vagy?

40

Hol laksz?

Melbourne, Ausztrália.

Mit csinálsz, amikor nem Zandagortozol?

Önkéntesként dolgozom egy jótékonysági szervezetnek, ami bicikliket javít és küld egy ugandai menekülttáborba. Ezenkívül dokumentumfilmek készítésében segítek, a szervezetről és a gyerek katonákról (főleg fiatal lányokról), és hogy mi történt a Joseph Kony és az LRA által elüldözött és elrabolt emberekkel... ÉS épp most fejeztem be az első rövidfilmemet (mint kellékes, gyártásvezető asszisztens, és halott szereplő, akit mellbedöftek egy késsel)... ÉS gyakran építek állványokat a szórakoztatóiparnak... ÉS dolgoztam sales-esként szoftver fejlesztőknek... ÉS jelenleg ajánlatokat és bemutatókat készítek befektetőknek, hogy hozzanak létre egy alapot, ami a saját és más emberek találmányait finanszírozná (ezzel nagyon sok meló van még)... per pillanat minden mást abbahagytam, hogy ezzel tudjak foglalkozni, remélhetőleg a következő néhány hétben sikerül befejeznem (kívánj hozzá szerencsét!)

Hogy kerültél először kapcsolatba a Zandagorttal, miért regisztráltál?

Azt hiszem Facebook-on láttam, nem emlékszem... De szeretem a játékokat és foglalkoztam is már játéktervezéssel... és szeretem a scifit is, úgyhogy egy scifi játék egyértelmű, hogy érdekelt.

Szereted a scifit? Mik a kedvenc sci-fi könyveid, filmjeid, játékaid?

Nagyon. Isaac Asimov fantasztikus szerző, de szeretem Tolkient is, egy ideig World of Warcraft-függő voltam, de aztán abbahagytam, mert tönkretették a játékot azzal, hogy a közösség legkisebb közös többszöröse felé vitték az egészet, és nem hozták ki belőle azt, amit szerettem volna látni... szeretem a stratégiát, az rpg-t, a kalandjátékokat, az autóversenyeket, bármi jót.

Mi tetszik leginkább a Zandagortban?

Tetszik, hogy mennyi figyelem lett a mögöttes matematikai részletekre fordítva. Szerintem ennél sokkal messzebbre is mehetnél, ha lenne külön kliens progi, ami csökkenti a szerver terhelését, és akkor beletehetnél még egy csomó mindent, amit aztán a kliens jelenítene meg. Például. Ha jól gondolom, mire az ember eljut a nemesisig, a régi hajók teljesen fölöslegessé válnak, miközben jó lenne, ha nem így lenne. Ennek egyik lehetséges megoldása, ha figyelembe vesszük a fegyverek méretét és manőverezhetőségét... például ha egy anyahajó (rajta néhány régi könnyűcirkával) megközelít egy nemesist, akkor utóbbinak a nagy ágyúi hatástalanok lennének a könnyűcirkálókkal szemben, mert nagyobb célpontok ellen tervezték őket... A középméretű fegyvereknek nagyobb esélye lenne, mert mobilisabbak... de igazán a kis fegyverek a leghatásosabbak a könnyűcirkálók ellen, mert gyorsak és elég erősek, hogy sérülést okozzanak... Azonban a könnyűcirkálók nagy számban támadnak, így a nemesisen sok ember kell ezen kis ágyuk kezelésére, és ha elég közel jutnak a cirkálók, akkor a nemesis egy-egy részére koncentrálva így is nagy kárt tudnának okozni, például a hajtóműben, ami esélyt adna az anyahajónak, hogy elmeneküljön... Szerintem az ilyesféle részletek sokkal érdekesebbé tennék a játékot...

És ha már itt tartunk, hol vannak a fénysebességnél lassabb és gyorsabb hajtóművek? Nekem tetszett, ahogy a Spore-ban volt külön galaktikus (csillagközi) és bolygóközi utazás... úgyhogy jó lenne, ha ebben a játékban is lehetne a galaxisról helyi térképre váltani (főleg, ha 3D-s lenne, mint a Spore), és naprendszer belül lennének bolygók, aszteroidák, bolygóvédelmi eszközök... és a nyílt űrben is, csata közben át lehetne váltani helyi szintre, ahol 3D-ben lehetne irányítani a csata részleteit...

Nagyon nagy potenciál van ebben a játékban, és mivel nagyon korrektek a matematikai alapjai és a felépítése, ha folytatod ezt a munkát, és lesz lehetőséged ezt a fajta grafikát, kezelőfelületet és sztorivonalat belevinni, amiről beszéltem, akkor valami egészen különleges jó lesz az eredmény.

Mi tetszik legkevésbé?

Hát leginkább, hogy sok időbe kerül minden... De türelmes ember vagyok... De azt hiszem, ez a probléma is megoldódna, ha lefejlesztenéd azokat a részleteket, amikről fentebb beszéltem, sőt igazából az idő a játékos szövetségese lenne, és még olyasmiket is bele lehetne tenni, hogy lehetnek saját egyedi karaktereid, ami növelné azoknak a flottáknak az erejét, amiket ezek irányítanak, és további izgalmakat jelentene, ha lehetne utazni és felfedezni, pl szállítóhajókkal, teleportokkal... csak adogass hozzá ilyesmiket a játékhoz, és találd ki, hogyan oszd meg a terhelést a szerver és a kliens közt.

Neked is vannak néha hullámvölgyeid a játékban?

Nem egészen értem, mire gondolsz, tudnád picit konkretizálni?
Szoktam szüneteket tartani, de amikor csak gépnél vagyok, ez fut a háttérben (ha erre gondoltál), a netem néha megszakad (ha erre gondoltál), de a játék nem szokott összeomlani, bár néha fura dolgokat művel, pl azt jelzi, hogy nincs elég munkaerő, miközben van, amit az is bizonyít, hogy ha inaktiválok, majd egyből újraaktiválok valamit, anélkül hogy új kör jönne, akkor hirtelen megint minden rendben van.

Mi volt a legérdekesebb sztori, ami a játékban történt veled?

Szintén nem világos, mit értesz sztori alatt, merthogy a játéknak nem nagyon van... De eddig a legérdekesebb az volt, hogy irogattam jó pár embernek a játékban, és legtöbbször azt kaptam vissza, hogy "bocs, nem beszélek angolul" :-) Most már tudom hol keressek magyarokat, ha szükségem lenne egy filmhez!

Átlagosan napi hány órát foglalkozol a játékkal?

Nehéz megmondani, de sokat, mert mindig ott fut a háttérben.

Milyen galaxist szeretnél a következő szerver(ek)re?

Ahogy beszéltem róla, jó lenne ha tovább tudnál dolgozni a játék részleteim, aztán 3D-sebbé tenni, és megcsinálni a naprendszer és helyi/csata nézeteket.

Mi alapján nevezted el a bolygóidat?

Először furcsa neveket találtam ki, aztán rájöttem, ahogy nőtt a bolygók listája, hogy szükség lesz valamilyen rendszerre, amin még most is dolgozom... Jó volna, ha az ablakok átméretezhetők lennének, ha el lehet dönteni, hogy bal oldalt mi legyen nyitva és mi nem (sőt akár még át is lehetne rendezni őket), mint ahogy mondjuk Photoshop-ban... Mert ahogy egyre több bolygód van, szeretnél abban a sorrendben végigmenni rajtuk, ahogy termelnek, aztán erőforrás/termelés típus szerint, aztán bolygóméret szerint, aztán effektív bolygóméret szerint (ha már van környezetkutatás)... Úgyhogy egy szofisztikáltabb oldalsó menü jó lenne, ami lehetővé teszi a kényelmesebb rendszerezést... És ha már, akkor jó lenne galaktikus igazodási pontokat is beletenni a játékba, hogy jobban lehessen tájékozódni, amit a flották irányításához (sőt, akár automatizált irányításához) is lehetne használni.

Melyik a kedvenc hajód?

Lényegtelen. Amint meglesz a nemesis, az lesz az... Semmi értelme, hogy kedvence legyen az embernek, amikor a beállítások miatt ezek mind fölöslegessé válnak (lásd a fentebbi megjegyzésem)... Innen pedig eszembe jut egy olyan ötlet, hogy ha egy hajótípus taktikailag fölöslegessé válik, még mindig lehetne kalandozásra, felfedezésre vagy más célra használni, miközben más, erősebb hajók mondjuk nem annyira hatékonyak ezen feladatokra, így a játék korai szakaszában épített hajóknak megmaradna az értelmük később is... ha a galaxis nagyon-nagyon nagy lenne, akkor a bolygók felderítése mindig hasznos maradna, mert nevetségesen sok időbe telne egy játékosnak vagy szövetségnek elfoglalni az egészet.

Milyen büntetéseket tartasz elfogadhatónak a játékban a csalásokra?

Jobbnak tartom, ha inkább megelőzzük a csalásokat... Például a pénzküldés kifejezetten felhívás keringőre, semmi értelmét nem látom ennek a lehetőségnek, ha valaki nem tud magától pénzt keresni, az úgyis veszíteni fog, így csak a játékosok lustaságát erősíted, és a csalás lehetőségét... Minek? Tudom, hogy időt spóroljanak vele, de ezen tudnának segíteni a további fejlesztések, amik lekötik az embert, és észre sem veszi, hogy telik az idő... Nem tudom, milyen más csalások szoktak menni, de szerintem a legjobb megoldás mindig az, ha a lehetőségét szüntetjük meg, anélkül, hogy tönkretennénk magát a játékot... én személy szerint nem csalok, mert a saját élvezetemet teszi tönkre, mert szeretem magam kitalálni, hogy működnek a dolgok, és hogy mit tudok kezdeni a rendelkezésekre álló erőforrásokkal.

Milyen új bolygóosztályt szeretnél?

- aszteroidákat, amiken bányászni lehet
- és ha lenne műszaki hajó, lehetne javítani is a hajókat bolygótól távol
- gázóriások a nukleáris hajók újratöltésére
- és ha már itt tartunk: a tankolás legyen valós probléma, amit kezelni kell
- különféle fejlettségi szinten lévő világok (lásd felderítés)

Legyen-e a játékban építhető bolygó védelem? (ami persze megfelelő támadó erővel üthető)

**De még mennyire** - bár tetszik az a rendszer, hogy nem minden bolygó védett, és csak úgy lehet újakat szerezni, ha az ember növeli a birodalmát, mert ez megakadályozza, hogy bárki teljhatalmú legyen, ha mások összefognak ellene... talán a kettő kombinációja is tudna működni.

Látod-e értelmét a D bolygó ipari hasznosításának?

Ez a probléma a részletek hiányával, hogy jelenleg lényegtelenek a bolygóosztályok... Csak annyiban számít, hogy induláskor mivel kezdesz, de végül a kutatással mindenki nagyjából ugyanazt épít... szerintem a gravitációnak szerepet kéne adni, a bolygóméret meghatározhatná, hogy mennyire könnyű landolni és felszállni a bolygóról (a légköri viszonyokkal együtt), az ilyen és ehhez hasonló részletek segítenének, hogy valódi különbség legyen az egyes bolygóosztályok között...

Minek kell a hajó, ha a béke szele lengi át a galaxist?

Nem tudtam róla, hogy béke van... Igazság szerint nem olvastam el mindent a galaxis történetéről, és hogy mi folyik épp a játékban... Az kellene, hogy videót készítesz belőle, mert azt nézni könnyebb és szórakoztatóbb, mint olvasni... Így mindenki tudná, mi történik... És a kalózok is csinálhatnának valamit, ahelyett, hogy csak ott ücsörögnek... Nem valami belevaló kalózok, olyan lusták, hogy még fosztogatni sem járnak el.

Neked milyen a játékstílusod? (pl békésen fejlődő, háborúskodó, stb)

Mindenféle, azt hiszem.

Mennyire tartod fontosnak, hogy a szövetségen belül ne csak az érdekek tartsák össze a csapatot, hanem a jókedv, a barátság és a testvériesség?

Jó lenne, de én még mindig elsősorban azokat a részleteket keresem, amiket hiányolok a játékból.

Egy reggel arra ébredsz, hogy szövetségedet minden előjel nélkül megtámadták és te magad is jelentős károkat szenvedtél el, legjobb bolygóid és a flottád java része odaveszett. Mit tennél?

Megbeszélnénk egy stratégiai tervet, hogyan segítsük egymás növekedését, és hogyan álljunk végül bosszút... lehetőleg szövetkezve valakivel, aki szintén háborúban áll az illetővel... a bosszút türelmesen kitervelve, és nagyon nagyon nagyon hidegen tálalva!!

Mennyire nyomja rá a bélyegét a Zandagortbeli viselkedésedre a hétköznapjaid és fordítva?

...segíti elvonni a figyelmem a munkámról, mert a riportok írása olyan, mint házimunkát csinálni... érdekes és meg is kell csinálni, de egy idő után unalmas is, plusz nem is kapok érte pénzt, amíg nem sikerül befejezni és támogatást találni rá, úgyhogy a játék arról is elvonja a figyelmem, hogy le vagyok égve ;-)

Mi lenne, ha a szerver végén az emberiségnek sikerülne elpusztítania Zandagort herceget is? Hogyan képzelnéd el a játék folytatását?

Azt hiszem mondtam már pár dolgot, ami segíthetne ezen... még ha nem is pusztítanád el soha, remek lehetőségek rejlenek ebben, pl titkos akciókkal beépülni a szervezeteibe, szabotálni a flottáit különféle módokon...

Ha kiderülne, hogy a valódi Zandagort nem halt meg, és vissztérne, és az emberek nagyrészét elvinné rabszolgának, hogyan szabadítanád ki őket?

Titkos mentőakciókkal és rajtaütésekkel...

Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

...én TÉGED kérdeznélek meg, és elmondanám, hogy következő héten pályázok egy ausztrál kormányzati játékfejlesztői ösztöndíjra, és az egyik játékötletem hasonló ehhez a játékhoz, csak sokkal sokkal nagyobb... és megkérdezném, hogy HA megnyerem a támogatást, és belekezdek a játék fejlesztésébe, számíthatok-e rád és az embereidre?

Megjegyzés: Az utolsó kérdés ellenére a következő interjú nem velem lesz, ez megmarad játékos interjú sorozatnak...

3 komment

Címkék: interjú játékos

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr392800589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Norris74 2011.04.07. 20:58:37

Grat Cucu! Szerintem csapj le a lehetőségre. Ki tudja miből lesz a cserebogár?! :)

Norris74 2011.04.11. 09:44:50

Ja, ahogy a mondás is tartja:

"Pajorból lettünk, pajorrá leszünk." :D
süti beállítások módosítása