Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

IndieGaming-interjú

2011.03.23. 21:45 cu2

Februárban az (azóta megszűnt) IndieGaming magazin meginterjúvolt (de csúnya szó!), elsősorban persze a Zandagortról. Akit érdekel, töltse le a Magcloud.com-ról (vagy regisztráció nélkül INNEN). Sajnos a - szerintem - leglényegesebb kérdés (és válasz) kimaradt a végső változatból, úgyhogy ezt leközlöm itt a blogon:

"Szerinted miért jobb a Zandagort, mint a többi böngészős játék?

Hogy jobb-e, az alapvetően ízlés kérdése, úgyhogy inkább arról beszélnék, miben különbözik a Zandagort ezektől a játékoktól.

  • Összetettség: Rövidtávon ez egyértelműen hátrány. Az új játékosokat elriaszthatja a meredek tanulási görbe, az elsőre nem annyira könnyen megérthető apróságok. De hosszútávon, azt hiszem, hatalmas előny. Az összetett játékmenet komoly stratégiai mélységeket kínál, és azok, akik "túlélik" az első heteket, kevésbé vannak kitéve az unalomnak. A rajongók hűsége ezt bizonyítja ezidáig.
  • Ökológia: A Zandagort nem egy WWF-játék a pandák megmentéséről, de a téma nem tolakodó módon mégis belekerült a játékba. Folyamatosan növelned kell a népességed, ehhez pedig az élelmiszertermelést, ami hatalmas terhet ró a bolygók ökoszférájára. A panda itt nem egy aranyos kis állat, hanem élelmiszerforrás és stratégiai döntések tárgya.
  • Térképrendszer: Elég tipikus a böngészős mmo játékokban, hogy a csapatok kiküldése csak egy számlálót indít el. Amikor ez eléri a nullát, megtörténik a csata, és a katonák maradéka hazatér. A Zandagortban azonban menet közben is tudod irányítani a flottáidat, elkaphatják őket, megrettenhetsz az ellenfél feléd közelgő hatalmas seregeitől, amíg ki nem derül, hogy igazából egy mögötted lévő játékos felé tartanak, satöbbi.
  • Bővülő háttértörténet, amit részben a játékosok írnak: Végtelen játékidő helyett a Zandagort 5 hónapos fordulókra van osztva. Mindegyik részben némileg eltérő a történet, mások a szövetségek, az erőviszonyok, így a játékosok nem unják meg olyan könnyen.
  • Magával ragadó világ: Több mint 30 fan fiction történetet írtak a játékosok az elmúlt másfél évben. Némelyiket a játék motívumai és elemei inspiráltak, másokat konkrét események.
  • Szoros kapcsolat a játékosok és a fejlesztő között: Pontosan akkor kezdtem el blogolni a játékról, amikor a fejlesztés elindult. Így rengeteg értékes visszajelzést kaptam a leendő, később az aktuális játékosoktól. Hibabejelentések, új feature igények, Excel táblák egyes játékelemek kiegyensúlyozásáról, satöbbi. És bár a fejlesztés azóta lelassult (hiszen ez már egy futó játék), ez a kapcsolat még mindig erős (pl nemrég volt a legutóbbi IRL Zandagort-találkozó, mintegy 40 játékos részvételével)."

Szóval még egyszer: a teljes interjú (angolul) a Magcloud.com-ról tölthető le (vagy INNEN).

1 komment

Címkék: média marketing interjú fejlesztő

A bejegyzés trackback címe:

http://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr482766423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Ricsi121 · http://tavimutymuty.blog.hu 2011.03.24. 18:23:35

Grat Cucu! :D Talán egy picit a külföldi játékosok számát is növeli, ha ez le van közölve, én nem értek hozzá :)