Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Interjú Tristannal

2011.03.07. 19:07 cu2

Hány éves vagy?

26

Mit csinálsz, amikor nem Zandagortozol?

Jelenleg még tanulmányaimat folytatom a Miskolci Egyetemen Olaj- és gázmérnök szakos hallgatóként ami leköti időm nagy részét, emellett a barátaimmal vagyok, olvasgatok, sétálok, edzek, számítógépes játékokkal játszok.

Hogy kerültél először kapcsolatba a Zandagorttal, miért regisztráltál?

Egyik barátom, Arthon kezdett el vele játszani még S1-en, akkoriban még furán tekintettem a játékra lévén elsőre bonyolultnak tűnt és inkább fantasy beállítottságú voltam, mint sci-fi. Nem sokkal később Lensver is csatlakozott hozzá, aki szintúgy nagyon jó barátom és mivel folyton a Zandagortról beszéltek elkezdtem figyelni mit alkotnak, aztán idővel beszippantott engem is a rendszer.

Mióta játszol?

S1 utolsó 3-4. hetében kezdtem.

Miért pont a Perseus Fiai Testvériségben játszol?

Arthon a Redoranban játszott, míg Lensver a Perseusban, az utóbbi szövetségnek jobban tetszett a neve, ezért hozzájuk húztam S1-en, néhány napig itt is vendégeskedtem.
S2-n már Perseusban kezdtem és mivel nagyon jó társaságra leltem, azóta is ide húz a szívem.

Szereted a scifit? Mik a kedvenc sci-fi könyveid, filmjeid, játékaid?

Elsődlegesen a fantasyt preferálom, de az utóbbi években teret nyert az életemben a sci-fi is.
Sorozatokban a Firefly, Sarah Connor krónikái, Végtelen határok és a Battlestar Galactica viszi nálam a prímet.
Könyvekben a Terminátor sorozat és Zsoldos Péter művei a nyerők.
Játékoknál: Star Craft, Mass Effect

Mi tetszik leginkább a Zandagortban?

A közös ill. szövi chat általi közvetlenség és a lehetőségek. Ez az egyetlen olyan fejlett online stratégiai magyar játék, amelyben éppúgy teret nyerhet egy kereskedő(gazdasági), egy diplomata és egy harci beállítottságú személy, ám hogy valóban érvényesülni lehessen legalább 2 tulajdonsággal kell rendelkezni ezek közül.
S2-n a Tőzsdézés, a szövetségen belüli bolygóhúzás, szövetségi tagok segítése, és a más szövetségekkel való kapcsolat kezelése volt az mi megfogott, a mostani fordulóra már csak a diplomácia maradt.

Mi tetszik legkevésbé?

Ami a morálomat legjobban rombolja az a Tőzsde elpiacosodása. Jobban szerettem azt, amikor valódi hatást gyakorolhattak a játékosok a tőzsdére és ha kellően szemfülesek és ügyesek voltak akkor megcsinálhatták a szerencséjüket.
De nem látom gyakorlati hasznát az MNT és a Testvérszövetség közötti különbségnek se. A Testvérszövetségnek nagyobb szerepet adnék azáltal, hogy Testvérszövi területén ne fogyjon a morál és lehessen odaát is morált tölteni, de mondjuk 5öd annyi hatékonysággal. Természetesen korlátoznám ezt a kapcsolatfelvételt is, mondjuk egy fordulóban maximum két Testvérszövetséget lehessen kötni.
Harci szempontból pedig a Nemezis lebutítása... S1-en rettegett, szinte verhetetlen hajónak ismertem meg, amit egyedül a Dreadnought képes legyőzni csapatokban, mára pedig még egy kisebb létszámú csatahajó-koordinátor összeállítás is üti.

Neked is vannak néha hullámvölgyeid a játékban?

Igen, épp most lábalok ki egy 2-3 hetes negatív hullámból, egy kicsit megcsömörlöttem a folytonos, monoton építkezéstől.

Mi volt a legérdekesebb sztori, ami a játékban történt veled?

Inkább azt mondanám el, ami leginkább hatással volt rám.
S2-n a Ronin-Exolon bizonyos előzmények után megtámadta a Testvérszövetségünk a Grey Heavent, Lensverrel ketten felajánlottuk szolgálatainkat és csatlakoztunk hozzájuk. Lensvernek volt egy ominózus győzelme, az övénél jóval nagyobb ellenséges flottát vert le, mindössze szinte karcolásokkal. Később bevertek minket...
A vereség hatására kialakult dac végett és amiatt, hogy nem akartam bajt hozni a Perseus fejére, arra sarkalt, hogy vándoroljak. Egy-két szimpatikus szövetségbe is beléptem, ahol hozzám hasonló gondolkodású és az enyémmel megegyező célú játékosokkal ismerkedtem meg. Ez a helyzet volt az, ami a diplomáciai útra terelt, és mai napig is ezt az ösvényt taposom leginkább.
Ugyanakkor nem feledkezhetem meg a főként Jachyrával való fulgur-párbajokról, amely bár sok bosszúságot okozott, mégis mosolyt csalt az arcomra.

Átlagosan napi hány órát foglalkozol a játékkal?

Napi 2-5 órát rendszeresen, ha leszámítjuk a diplomáciai tartalmú beszélgetéseket más szövetségbeli játékosokkal.

Milyen galaxist szeretnél a következő szerver(ek)re?

Olyat, amiben már a kezdetektől is megtalálhatók Zandagort flottái-gyarmatai kisebb csoportokban, és éppúgy fejlődik, flottát gyárt, bolygót foglal, mint a játékosok.

Mi alapján nevezted el a bolygóidat?

S2-n Maecenas-ként kezdtem, ő a művészetek, tudomány, fejlődés pártfogója volt a Római birodalomban. Esquilinus volt számára a leginspirálóbb hely. S2-n ez volt a főbolygóm neve, az összes többi pedig az "Esqua"-gyökkel kezdődik jelenleg is.

Melyik a kedvenc hajód?

A fulgur.

Milyen büntetéseket tartasz elfogadhatónak a játékban a csalásokra?

Ez függ a csalás mértékétől és miértjétől is. Amennyiben valaki azért csal, hogy előnyre tegyen szert néhány napos felfüggesztés, viszont ha azért hogy másoknak tegyen keresztbe, akkor egy hetes felfüggesztést ugyanúgy a játékból, mint a fórumból.

Milyen új bolygóosztályt szeretnél?

Elégedett vagyok a lehetőségekkel.

Legyen-e a játékban építhető bolygó védelem? (ami persze megfelelő támadó erővel üthető)

Amennyiben kiváltja a mostani védelmet igen.
A bolygófoglalást is másképp kezelném. Két új települést vezetnék be: a kaszárnyát, ahol katonákat lehet képezni és az Akadémiát ahol tiszteket. Őket egy specális szállítóhajó vinné az adott lakott, ellenséges bolygóra ahol lövegek és más ellenséges harci egységek fogadnák és akadályoznák a foglalásban.

Az eddigiek során milyen néven voltál megtalálható a játékban és melyik szövetségekben?

S1-en Toroni néven voltam fellelhető és magányos farkas voltam, illetve néhány napig tagja a Rikus által vezetett Perseus Birodalomnak.
S2-n Maecenasként kezdtem a Perseus Birodalomban, majd egy ideig a Grey Heavenbe csatlakoztam a már fent említett okokból. Ezután egy-két perc erejéig a James A. Wal vezette Legatum Supra Humanumba léptem be, utána megalapítottam a Perseusi vándor magányos szövetségem, majd Assasinsban találtam az akkori mentalitásomnak, célomnak megfelelő helyre. Később töröltem a regisztrációmat és néhány nappal később Tristanként tértem vissza a Perseus Birodalomba, ami a forduló végén a "Nyitott kéz" kínai nevet viselte és Pallasso vezette.
S3-on megalapítottam ismét a Perseusi vándort, itt gyűjtöttem össze a testvéreimet, és azóta is én vezetem a szövetséget Perseus Fiai Testvériség néven.

Látod-e értelmét a D bolygó ipari hasznosításának?

Még nem tulajdonítottam jelentőséget ennek a bolygótípusnak, de aki élelmiszer- illetve műanyag ellátót akar az nem fog csalódni.

Minek kell a hajó, ha a béke szele lengi át a galaxist?

Amennyiben nincs meg a szövetségek-játékosok közötti kölcsönös tisztelet és elfogadás a béke csupán két háború közötti kisebb-nagyobb szünet.

Neked milyen a játékstílusod? (pl békésen fejlődő, háborúskodó, stb)

Előző fordulóban főként a tőzsdének éltem és a szövetségem támogattam, szövetségi bolygó felhúzásokkal ill. egyéni támogatással. Ez a rendszer megszűnt, maradt a diplomácia és a harc. Én magam jobban hiszek a szavak általi csatározások döntő erejében, míg szövetségem a kezdetektől fogva harci beállítottságú, ezek között lavírozok tehát szem előtt tartva szövetségem érdekeit.

Mennyire tartod fontosnak, hogy a szövetségen belül ne csak az érdekek tartsák össze a csapatot, hanem a jókedv, a barátság és a testvériesség?

Mint nevünkben is fellelhető, mi nem egy egyszerű szövetség vagyunk, hanem egy közös múltú sokat próbált és összetartó Testvériség.

Egy reggel arra ébredsz, hogy szövetségedet minden előjel nélkül megtámadták és te magad is jelentős károkat szenvedtél el, legjobb bolygóid és a flottád java része odaveszett. Mit tennél?

Nem jellemző reám, de szitkozódnék egy rövidet... majd elővennék egy vaníliás aromájú dohányterméket, kimennék a teraszra, grimaszolnék egy sort, rágyújtanék és elpöfékelném.
Miután végeztem, kicsit még eltűnődnék a miérteken és a hogyanokon, majd visszaülnék a géphez, elismerősen bólintanék fejet hajtva a támadó sikerességének, felvenném a farkas vigyort, felmérném a helyzetet és neki állnék rendbe hozni amit lehet, összehívnám a hadi tanácsot, elrendelném a harckészültséget és ellenlépésekbe kezdenénk.

Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

Mennyire nyomja rá a bélyegét a Zandagortbeli viselkedésedre a hétköznapjaid és fordítva?

1 komment

Címkék: interjú játékos

A bejegyzés trackback címe:

http://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr702719400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.