Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Interjú Ford Prefecttel

2011.02.28. 16:10 cu2

Hány éves vagy?

35

Mit csinálsz, amikor nem Zandagortozol?

Amit minden normál halandó. Dolgozom, olvasok, barátokkal találkozom, sportolok, kirándulok, utazok.

Hogy kerültél először kapcsolatba a Zandagorttal, miért regisztráltál?

15 éve játszom kb online strat játékokat. Ikariam mellett szúrtam ki a neten a zandagort indulását és határozottan bonyolult játéknak tűnvén gondoltam kipróbálom. Ráadásul még űrstratégia is, ami bónusz pont volt. Reméltem, hogy nem unom meg pár hónap alatt, mint az utóbbi időben a legtöbbet.

Mióta játszol?

S1 óta. S2 munka miatt kimaradt.

Miért pont a Gammában játszol?

A csapat magja S1 óta egyben van, a szövetség tagjainak egy részét a való életben is jó havernak tekintem.

Szereted a scifit? Mik a kedvenc sci-fi könyveid, filmjeid, játékaid?

Szeretem, sőt... SFPortal-os lévén elég sokat is foglalkozom vele, így a felsorolás is hosszú lenne a kedvencekből. De röviden: Arthur C. Clarke gyakorlatilag összese, Herbert Dűnéje (a B bolygó az egyik kedvenc típusom), Douglas Adams Galaxis Útikalauz Stopposoknak, Simmons Hyperion, Watson Warhammer 40k, kicsi cyberpunk és minden könyv, ami az idővel foglalkozik. Ez utóbbi témának gyűjtője vagyok. Filmekben és sorozatokban is megnézek mindent, ami sci-fi taggel rendelkezik. Nagy kedvenc a legutóbbi Star Trek film, J.J. Abrams remekül élesztette újra a világát, emiatt nálam idén pl. az általa és Spielberg által jegyzett Super 8 a legvárósabb. Sorozatokban pedig a Stargate és a BSG a nagy kedvenc. Játékokban mostanában a Zandán kívül a táblajátékokat szeretem, BSG-t és Trónok harcát szoktam játszani.

Mi tetszik leginkább a Zandagortban?

Az általam eddig látott legjobban összerakott online strat játék. Nem lehet megunni, a 15 perces körváltás miatt, ha töménytelen szabadidőm van, akár mindet is a gép előtt tölthetem, ugyanakkor ha ezt nem tudom megtenni is be tudom ütemezni a teendőimet, mert minden eszköz adott hozzá a játékon belül. Értékelem még, hogy anyagiak befizetésével nem lehet hatalmas előnyre szert tenni a játékban. Remélem ez nem is fog megváltozni, megölné a játékélményt.

Mi tetszik legkevésbé?

Talán egyetlen dolog, amin viszont nem tudom lehet-e, kell-e változtatni. A végjátékra és zanda szétverésére a topnak van esélye egyedül. Nagyon sok változás történt, ami nehezíti az erőteljes elhúzást, no de mindig vannak fanatikusok, akik úgyis fényévekre lehagyják a többieket, mindegy mit csinálsz. Hátránynak érzem még kicsit azt is, hogy aki pl. egy hónap késéssel regisztrál be, valójában már édes kevés esélye van beleszólni a játék végébe. De mondom, ezen nem tudom, hogy lehet-e, kell-e változtatni. Én mindig figyelem mikor indul az újabb szerver.

Neked is vannak néha hullámvölgyeid a játékban?

Az S3-at majdnem itthagytam az elején, annyira lassan indult be, ha nincs a társaság, valószínűleg már nem játszanék. Egyébként általában stabil játékos vagyok, max a munka és IRL tevékenységek tudnak bekorlátozni, de zanda többnyire akkor van, amikor amúgy is többet ül az ember otthon.

Mi volt a legérdekesebb sztori, ami a játékban történt veled?

Mindig a legutolsó sztori a legérdekesebb és minden nap történik valami a galaxisban. :-) Tiszta szappanopera. :-) És én valahogy mindig diplomata leszek a végén, pedig ehhez a tiszthez sokkal több időt kéne a játékban töltenem. Viszont képtelen vagyok befogni a számat és mindig kardoskodom a különböző szövetségkötések pontos definiálása végett.

Átlagosan napi hány órát foglalkozol a játékkal?

Változó a szabadidő függvényében, de az aktív játék nagyjából napi 2 óra. Ehhez persze egy bizonyos bolygószám fölött az is hozzátársul, hogy két megbeszélés között is azon agyalok, hogy mit hogyan fogok majd este építeni, gyártani. Háború idején meg éjjel-nappal, ahogy a szöviérdek kívánja.

Milyen galaxist szeretnél a következő szerver(ek)re?

Oh, ez egy szuper kérdés! Nem tudom ki tette fel, de ha lehetne választani, S4-re egy irreguláris vagy pekuliáris galaxist imádnék látni. A sztorivonalba is érdekes újdonságot hozhatna.

Mi alapján nevezted el a bolygóidat?

Stargate és Warhammer 40k

Melyik a kedvenc hajód?

Az első könnyűcirkáló! :-) No meg a nemezis. :-)

Milyen büntetéseket tartasz elfogadhatónak a játékban a csalásokra?

Mit tekintünk csalásnak? Ha a multi acc-okat nézem, azokat tűzzel-vassal irtanám, ha az ökohack-re gondolok, ami a játék kijátszhatóságából ered, nem büntetném.

Milyen új bolygóosztályt szeretnél?

Nyersanyagok tekintetében nem érzem szükségét újításnak. De el tudnék képzelni egy "bolygótípust", ami átmenetet képezne az ember és zandagort között, amiket pl. komoly NPC véd (persze olyan, ami azért leüthető idővel). Gondolok itt arra, hogy szerverről szerverre menekülünk Zanda elöl, építkezünk, fejlődünk, hogy a végén elláthassuk a baját, közben pedig a technológia tekintetében mindig mindent 1-től 6-ig járunk be. (A fúziós erőmű pl. S3-ra el is vesztette a jelentőségét.) A max tech szintet hamar el lehet érni, utána pedig már csak a nemezis kutatás van, majd a gyártásé a világ. Be lehetne hozni pl. a technológiai szingularitás közeli állapotot a játékba, lehetnének a játékban MI-k által lakott bolygók vagy valahogy elérhetővé tenni ezek kifejlesztését. Általuk rengeteg újdonságot lehetne beemelni a játékba, pl. x bolygón a termelés optimalizálása, hajógyártás tuningja, anyagátalakítás, energiamezők, pajzsok létrehozása bolygók körül, egyedi hajótípusok kifejlesztése (választható elemekből, fegyverekből, páncélzatból), hipertér nyitás. Zandagort érkezéssel, flottamérettel kapcsolatos hírszerzés/szimu, zanda lokáció kutatás, ezen utóbbiak pl. szövetségi vagy szerver szinten, több MI összekapcsolásával stb. Több ötlet megvalósítását is elképzelhetőnek tartanám a játék alaphangulatának sérülése nélkül.

Legyen-e a játékban építhető bolygó védelem? (ami persze megfelelő támadó erővel üthető)

Lásd fent. Igen, én támogatnám. A flotta nem azért van, hogy otthon üljön.

Az eddigiek során milyen néven voltál megtalálható a játékban és melyik szövetségekben?

Ford Prefect volt a nevem S1-en is, ott a TGF-ben játszottam, S3-on a Gammában. Váltást nem tervezek, sem név, sem szövetség tekintetében.

Látod-e értelmét a D bolygó ipari hasznosításának?

Abszolút. Műanyagra és élelmiszerre a legjobb.

Minek kell a hajó, ha a béke szele lengi át a galaxist?

A béke nagyon látszólagos dolog a galaxisban és csak addig létezik, amíg nincsenek hajók. Utána pedig jobb félni, mint megijedni. :)

Neked milyen a játékstílusod? (pl békésen fejlődő, háborúskodó, stb)

Alkalmazkodó és építés orientált.

Mennyire tartod fontosnak, hogy a szövetségen belül ne csak az érdekek tartsák össze a csapatot, hanem a jókedv, a barátság és a testvériesség?

Nagyon fontos. Valójában ez a legfontosabb. Az érdekek önmagukban nem tartanak ébren őrszolgálatban éjszaka.

Mit kérdeznél a következő interjúalanytól?

Egy reggel arra ébredsz, hogy szövetségedet minden előjel nélkül megtámadták és te magad is jelentős károkat szenvedtél el, legjobb bolygóid és a flottád java része odaveszett. Mit tennél?

Szólj hozzá!

Címkék: interjú játékos

A bejegyzés trackback címe:

http://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr242698536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.