Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Game over

2010.02.07. 23:20 cu2

Ma reggel 06:14-kor megsemmisült az utolsó bolygó is a Galaxisban. A játéknak vége. Zandagort győzött.

Ennek ellenére gratulálok mindenkinek, aki nem adta fel és kitartott! Ez egy ilyen játék, hogy a vesztesek közt is vannak győztesek: akik nem árulták el fajtájukat, és küzdöttek mindhalálig.

A következő napokban várhatók mindenféle összefoglalók, interjúk, és persze eredményhirdetés. Aki egy bekezdésnél bővebben szeretné megírni, hogy mik történtek vele a játékban, vagy milyen eseményeknek volt szemtanúja, az küldje el az info@zandagort.hu-ra, és akkor lehozom itt a blogon. Ja, és lesz Zandagort-találkozó, ahol élőben is meg lehet beszélni a dolgokat. Ennek időpontjáról majd lesz valami szavazásféle.

A szerverre még egy ideig be lehet lépni, így aki szeretné a jövőben is tartani a kapcsolatot a szövitársaival, az még tud kontaktot (email, telefon) cserélni a belső levelezőrendszeren vagy a cseten keresztül. És persze el is lehet búcsúzni a nagy ürességtől. Aztán kb egy hónap múlva új galaxis, új forduló, új játék.

38 komment

Címkék: s1 háború vége galaxis zandagort

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr301738001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Liet 2010.02.07. 23:50:35

Vesztettünk.
Ahogy Mezfin írta: az emberiség elbukott, mert gyengék voltak a vezetőik, a játékosok. Ez is egy nézőpont.

Én azonban másképp látom. Igazán belűlről figyelhettem a végjáték eseményeit, és arról mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy gyengék lettek volna a játékosok.
Nagyon nehéz ugyanis felajánlani mindent, bolygót, flottát egy idegen szöviben, idegen embereknek, akik még a biztos győzelem ígéretével sem kecsegtetnek.
Nagy erő kell ehhez, különösen az egyéni döntésről való lemondáshoz!

Sirásó2009 (törölt) 2010.02.08. 00:08:36

Liet , nem kell ferditeni és megmagyarázni.

1. vége a fordulónak, amiben te vezetéseddel vesztettek

2. ferdited amiket a fórumra irnak és a játékosokra kened a hibád

3. hatalmas taktikai és stratégiai hibákat követtél el.

4. bugokat és multit használtatok.

Hamisfény liga, ezt a nevet ajánlom nektek következő fordulóra, ha egyáltalán lesz merszetek játszani, mert hallom Norris már telepakolta a nadrágját és egyéb elfoglaltságokra hivatkozik, csak hogy ne kelljen mégegyszer vesztesként elkullognia.

Liet 2010.02.08. 07:05:15

Mezfin, Sírásó, mi nem vagyunk a szüleid/szüleitek.

kisPocok 2010.02.08. 10:03:28

Én gratulálok Lietnek, bárhogy alakult. Jó játékot hoztatok össze a végére, talán majd legközelebb hamarabb gondolkodunk, előrébb látunk!

Nemsokára új szerver, lehet bizonyítani a szájhősöknek! ;)

SzekelyG 2010.02.08. 12:09:11

@Liet:

gratula mindenkien, szerintem fasza volt. Tök nem számít, hogy nyert a zanda, a járéknak agy is úgy is vége.

Egyébként van egy olyan sejtésem, hogy egyszerűen nem is nagyon volt esélye a zembereknek.

Sajna idő, a pontos harci értékek ismerete, és egy nagy flotta hiányában nem tudom, hogy pontosan hogyan is nézett ki egy csata a nagy zandaflottákkal, de úgy tűnik, hogy amennyiben a zandaflotta ütött először, akkor mindenképpen okozott akkora veszteséget, amekkorát képtelenség lett volna annyi idő alatt pótolni, amíg nem jön egy újabb olyan z flotta, ami statisztákból kifolyólag először üt.

Egyébként a DN képes volt sebezni minden z hajót? mert így utólag végiggondolva az akna affinitását talán temérdek DN-nel, és hozzá rengeteg könnyű hajókkal lehetett volna kitrükközni.
Dehát vásár után okos a paraszt, ahogy mondani szokás :)

Norris74 2010.02.08. 13:52:23

@Sirásó2009: Azt kell mondja, hogy Liet az egyik legjobb - ha nem a legjobb - játékos volt a szerveren, így ha az ő vezetésével vesztettünk, akkor bárki máséval is vesztettünk volna, ebben nyugodt lehetsz. :)

A hibát legfeljebb azokra a játékosokra "keni" akik nem voltak képesek / nem akartak csatlakozni a védelemhez, pedig lett volna még jelentős erővel bíró flottájuk. Maximális tisztelet azoknak, akik megtették, és főleg azoknak, akik olyan szövetségben voltak - pl Redoran - akivel nem is mindig voltunk jóban.

Részletezd, milyen hibákat követett el. Mert ez így csak egy levegőben lógó kijelentés, amely még vádnak is gyenge. Tudod, még az ügyészség sem megy a bíróságra bizonyítékok nélkül. :)

Már megírtuk jó párszor, hogy nem használtunk multikat és a bugokat is jelentettük, ha találtunk. Legálisan regisztrált játékosok legális accountjait használtuk, néhány esetben közös irányítás alatt. De ezt megtette más szövetség is.
Amit használtunk az a játékban rejlő lehetőségek, vagy azok alternatív felhasználása, illetve a dezinformáció és megtévesztés taktikáját. Azt valóban.

Az utolsó megjegyzésedre csak annyit, hogy vannak olyanok a játékban, akiknek ezen kívül van valódi élete is. :)

ernobius 2010.02.08. 14:51:25

Legalább halálunkig (többé-kevésbé) jól szórakoztunk... :)

Sirásó2009 (törölt) 2010.02.08. 15:03:36

@Norris74: 1 nagy hibája van/volt vesztett és magával vitte sok ember flottáját.
Pont ezért nem értem miért lenne Liet a legjobb játékos, sőt eleve nem értem miért jó játékos?

Mert 1 planra épitett mindent, szerintem ezt a szerveren bárki meg tudja csinálni , mindenféle különösebb képesség nélkül.

Ez nem biroság Norris, csak a véleményem.

Amugy örülök hogy neked van a játékon kivül is életed, bár ezzel szinte mindenki igy van, ha ez neked ujdonság , hát sajnálom.
De áruld már el, Liet a fiad vagy lányod vagy kid? Gondolom megtudja védeni magát ha ugy érezné hogy cseppet sem igaz a véleményem rólatok.

Danka33 2010.02.08. 15:52:58

"Zandagort nem kímél senkit, nem lehet hozzá átállni (vagyis egy módon lehet, de erről majd a játék után, ha megtörténik)"

From Árulás, kettős ügynökök, moderáció.

Cucu, követeljük, hogy valljál színt!

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.02.08. 16:05:45

szerintem az emberiség nem volt gyenge. az egyszerű hátbatámadás miatt buktunk el.
ha itt a ZE nem lett volna akkor több esélyünk lehett volna.

grimnebulin 2010.02.08. 17:12:18

Alias Kisökör

@Sirásó2009:

1. vége a fordulónak, amiben te vezetéseddel vesztettek

Nem Liet vezetésével vesztett a galaxis.

Az már előtte elveszett.
Elismerés és köszönet neki hogy a lehetetlen helyzetben is vállalta és csinálta.

Az utolsó lehetőség volt ahol összegyűltek a flották.

2. ferdited amiket a fórumra irnak és a játékosokra kened a hibád

ha lehetne néhány példa...

Hol keni a játékosokra és mi az amit ferdít?

3. hatalmas taktikai és stratégiai hibákat követtél el.

Mit és hol?

4. bugokat és multit használtatok.

Ezt honnan tudod ?

Ki multizott?
Mik voltak azok a bugok ?

"ha ugy érezné hogy cseppet sem igaz a véleményem rólatok"

Egy vélemény nem igaz vagy hamis , az vélemény.

Az amiket állítottál azt kellene bizonyítani

Ezt nem csak Liet védelmében mondom, hanem kíváncsi vagyok mire alapozod az egészet?

Tatu :) 2010.02.08. 18:27:51

minden kérdésedre nem tudom a választ :)
de a 3. ponthoz egy példának a Z.E. ".kakukk" flottájának a megtámadását és a közvetlenül azt megelőző eseményeket említeném. Az IsenMother-nél összegyűjtött flottát megfelelő összetételű, kb 9M méretű darabokra osztva vadászatot kellett volna indítani a Zanda 8,7M -es flottáira, ebbe a vadászatba belehetett volna vonni azokat is akik a közösbe nem adták be a hajóikat, de hajlandóak lettek volna segíteni. Voltak ilyen próbálkozások de csak 2 vadászflotta volt (legjobb tudomásom szerint) és nem távolodtak el túl messzire az utolsó bolygótól.
Ha ezt megteszik akkor elkerülhető lett volna a lila flották kezelhetetlen mértékű torlódása.
.kakukk megtámadása, szintén vitatható, bár több magyarázat is elhangzott a fórumon, ami igazolni próbálta.
Minden magyarázat központi eleme, hogy az egyház, a magyarázkodó véleménye (feltételezése) szerint, mindenféle aljasságra készült. Nos, hogy az egyház mire készült az már soha nem fog kiderülni, de az, hogy Zanda mit akart az biztosan tudható volt már akkor is. A támadás eredménye az volt, hogy a Nagy Közös Flotta (NORDEN LIGHT) összetétele Nemezisre egyszerűsödött, .kakukk értéke 227M-ről 180M-re csökkent. Ez mindkét felet esélytelenné tette az eredményes ellenállásra.
Mindezekre alapozva, véleményem szerint ez az esemény bizony hiba volt a javából.

Tatu :) 2010.02.08. 18:39:08

A 4. pont estében a bug kihasználása témában említenék egy példát.
A .kakukk flotta megtámadásánál (is) alkalmazták, röviden összefoglalva:
Több Fulgur flottát sorba állítva, "hidat" hoztak létre 2 pont között, így a relatíve lassú NORDEN LIGHT flotta "hiperűr" ugrást hajtott végre.
A flotta hajói egyik Fulgur flottából a másikba lettek helyezve, jelentős sebesség növekedést értek el, nem kimondottan szabályos módon (Én legalábbis nem láttam a súgóban leírást arról, hogy Cucu szerint ezt miként kell/lehet megvalósítani).

Tatu :) 2010.02.08. 18:41:11

Mindezektől eltekintve, Liet és segítői a szervező munkáért valamint minden játékos aki támogatta, elismerést érdemel.
:)

Spiritmonger 2010.02.08. 18:49:54

ezt most elbuktuk

ha a köv szerver rövidebb lesz, és a most a különféle szövikben játszó játékosokból kiválik egy törzsgárda, akkor zandagortnak a köv szervereken nem lesz semmi esélye. a jó játékosok képesek arra, hogy ne kövessék el újra ugyanazokat a hibákat, illetve a köv szerveren a szövetségi rendszerek máshogy alakulnak, például a flottaátvétel megelőzésére

szerintem nem kellenek majd a 60-80 fős megaklánok, azok a játékosok, akik érdembenis tettek valamit zanda ellen, kisebb közösségekben sokkal hatékonyabbak lesznek

taktikailag úgy gondolom, hogy az eddigi védekezést felváltja egy zónavédekezési alapformáció, amikor is a galaxisban több helyen, de egymáshoz képest elérhető biztonságban összegyűlik több olyan flotta, ami egyenként bármelyik zandaflottát szétkapja gyakorlatilag veszteség nélkül, illetve, ennek során ki kell majd matekolni a pontos értékeket a zanda elleni harchoz

én biztos leszek a köv szerveren, ez a kudarc felbőszített, legközelebb nem lesz esélye zandagortnak semmi!

a ZE pedig szopóágra kerül, a kisebb, szorosabban összetartó szövetségekben, amilyen a TGF utódja is lesz, nem lesz hely ismeretlennek, nemhogy a vezetőségben, de még a tagságban sem!

játéktechnikailag pedig az alábbiakata tartom fontosnak:

1, a legfontosabb, az az, hogy az eddigi email-username párosok védettek legyenek, azaz a köv szervereken végig az legyen a divat, hogy az egyszer már regisztrált userneveket ne lehessen másnak kiadni, csak az eredeti tulajdonosnak, és ez álljon az angol nyelvű szerverre is

2, a flottáknál legyenek olyan opciók, hogy:
- a másik flottára kattintva megjelenjen a "csatlakozás" lehetősége, ezt választva a saját flottám beleolvadjon a másikba, legyen az akárkié, így nem kell hajnali fél négykor felkelnem érte
- a közös flottáknál minden tagnak legyen joga a közösbeadás után 72 óráig visszahívni a saját egységeit, így a flottalopások megelőzhetőek, sőt, ha a közös flottát valaki a saját flottájába illeszti, akkor az időtartam korlátlan legyen, a szerver végéig visszahívhatóak legyenek a hajók
- a dezertálás ne történjen meg akkor, ha a csata során az adott egységek sebeztek, a sebzés nagyságától függetlenül. nekem volt olyan, hogy lezúztam egy 8,7 milliós zandaflottát, és ennek örömére 130000 raptorom dezertált...miért, hiszen a morálnak nőnie kellett volna, a tp-nek nemkülönben

3, a bolygók védelme érdekében, legyen felszíni védelem az űrből jövő hódítók ellen, legyen szó akár zandáról, akár más játékosokról. technikailag az elképzelésem szerint úgy nézne ki, hogy munkaerőigény lenne, körönként kerülne x shy-ba, és uránba, de nem enne anyagot, és fixen lenne telepítve a bolygóra. mindenképpen uránra lenne alapozva, mert annak gyakorlatilag nem volt szerepe a szerveren, illetve, ahogy a hajótípusoknál, úgy itt is lenne vagy 15-20 féle, minden ellen valami, korlátozás nélkül lehetne telepíteni, és ha mondjuk egy bolygón van elhárító rakéta/lézer/fézer/ion/emp üteg, akkor az úgy, mint a flotta, tudjon védekező harcot folytatni, veszteségekkel ugyan, de komoly sebzést leadva. a hab az lenne a tortán, hogy az elhárító ütegeket kémlelni sem lehetne...

4, az eddigi csatarendszerben a kezdeményezést el kellene felejteni. ha meglátja egymást a két flotta, akkor egyszerre kezdenek el lőni egymásra, így a kezdeményezés helyett nagyobb szerep kellene a pontosságnak, valamint be kellene vezetni 2 db új értéket, a lőtávolságot és a manőverezési képességet, így a flottaharcok sokkal differenciáltabbak lehetnének, és minden hajótípusnak valós értéke lenne

5, a csataszimulátorban legyen egy gomb, amit megnyomva fordítva is leszimulálja a csatát a gép, nagyon unalmas két nagy flottát hajóról hajóra beírni, amikor csak egy gombnyomás kellene, hogy a támadóból védő legyen

6, az ökoszférának fontosabb szerepe legyen, ne lehessen kizsákmányolni az ökoszisztémát, aki megteszi, hogy maxolja a bolygóját, az iszonyatosan überdurva büntiket kapjon, ha kihal egy ott élő faj arról a bolygóról, akkor büntetésként pl dezertáljon az összes ott gyártott hajója, függetlenül a jelenlegi helyétől, vagy tűnjön el az összes gyára, esetleg vesszen el a tőzsdén az összes léje, vagy állandó komoly kalóztámadásokat kelljen elszenvednie

7, tételes toplista kellene, nem pedig egy összpontszám. tételesen: bolygók száma, lakosság, anyagtermelések fajtánként, tőzsdei pénz, flottaegyenérték/játékos, hajók száma fajtánként, stb

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.02.08. 19:06:39

spirit amilyen toplistát akarsz abból mindent tudnánk az ellenfélről és az 1 neki nem jó.2 meg teljesen kiszámítható legyen. max flotta egyenérték top.

a ZE-nek meg üzenem a következő szeróra kösse fel a gatyáját mert kifingatjuk őket kc-val vagy bármi mással.
bolyógvédelemre meg nem kell ilyen ágyu meg ilyesmi.
mondjuk pajzs vagy ha támadják be lehessen állítani hogy automatica lőjön fel minden hajót.

a holdakra meg mondjuk ugrókapu épülhetne ami piszok drága legyen és csak naponta max 3-szor vagy nem tom: lehessen használni.

meg mondjuk a sebességen tűzerőn páncélon fejlesztenni lehessen.
mint pl. 1 új generációnál fejlődhet a másik régebbi típus. és mondjuk hülye név: könnyűcsatacirkáló. nehézfulgur és stb. így a flottaösszeállítás bonyolultabb de sokkal jobbá tenné a játékot

Tatu :) 2010.02.08. 19:23:09

"Spiritmonger 2010.02.08. 18:49:54

ha a köv szerver rövidebb lesz, és a most a különféle szövikben játszó játékosokból kiválik egy törzsgárda....
a kisebb, szorosabban összetartó szövetségekben, amilyen a TGF utódja is lesz, nem lesz hely ismeretlennek, nemhogy a vezetőségben, de még a tagságban sem!
...1, a legfontosabb, az az, hogy az eddigi email-username párosok védettek...."

ha ez megvalósulna, akkor sikeresen ellehetetlenítenéd az egész játékot! A cél az, hogy MINÉL TÖBBEN és JÁTSZANAK! :)
Ha csak Te és még 10 barátod marad az S2 végére, akkor nem lesz S3.

"4, .....ha meglátja egymást a két flotta, akkor egyszerre kezdenek el lőni egymásra..."

Szépen definiálod a körökre osztott harcrendszer ellentétét, de sajnos itt, körökre osztott harcrendszer van. :)

"7, tételes toplista kellene, nem pedig egy összpontszám. tételesen: bolygók száma, lakosság, anyagtermelések fajtánként, tőzsdei pénz, flottaegyenérték/játékos, hajók száma fajtánként, stb"

A kémeket meg a kémközpontokat felejtsük el, a szonda helyett (hiszen az feleslegessé vált), lehetne egy új típusú hajó, a gumicsónak, 10 kőből és 1 uránból készülne és az üveggyárban lehetne gyártani, 1 ügyár/100 db/ kör.
A legfontosabb jellemzője az volna, hogy a vadásztól a Nemezisig mindent lelő, még a pandákat is!

:))

Spiritmonger 2010.02.08. 21:42:50

Tatu, ugye azt te sem szeretnéd, hogy a köv szerveren más legyen a Tatu név mögött?

a körökre osztott harcrendszer meg miért szent tehén?

Jadesárkány2 2010.02.09. 09:30:16

Mondjuk sántított az egész végjáték. Ha a Hercegre koncentrálunk, létrehozunk 100-150 30 milliós flottát. És a fő flotta a 8.7-esek összeröffenéséből jött létre. Ezt tudom, lemoziztam, mert közvetlen a Draco mellett történt.:( Viszont akkor a ZE szedte volna le a közepes flottáinkat, a gigantikus méretű egységeivel. Nyolc napig tartott a balhé. Én első nap Mezfinék ellen fordultam. Elkaptuk volna őket. Sajnos, eleve tőlem kb 10000 hajógyárat raboltak el a csuhások, s én még csak közepes játékos voltam. Megállíthatatlanok voltak. S összefogni sem tudtunk. Kaptam olyan levelet én magam is, hogy bocsi, de nem adom a flottáim, mert lemegy a pontom...... és még az érkezés előtt, olyan, aki később több hullámban kapott jelentős flottákat, kijelentette, hogy azért szeretné a saját hajóit ő maga irányítani. Én ezt tiszteletben tartottam, de ez volt nagyban is. Első dolgom volt, hogy körbeküldtem a vezetés közötta palackban c. üzenetet. És vissza csak Pati írt. Valamint kaptam felelősségre vonó levelet ezzel kapcsolatban......
Amúgy mit gondoltok, ki osztotta még meg velem a vezetők közül a palacklevelet? Mezfin..... Szóval erről ennyit. Mind egyesével felültünk a provokátoroknak.

Viszont s2-n nem lenne kár, ha nem utolsó pillanatban derülnének ki az ellenség szuper képességei, a csataszim pedig működne az új típusokra is. Valamint a csataszimulátorba be kellene már az elején építeni a flotta tp-szorzóit.

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.02.09. 10:45:01

@Danka33: "Zandagort nem kímél senkit, nem lehet hozzá átállni (vagyis egy módon lehet, de erről majd a játék után, ha megtörténik)" Hát, pontosan úgy, ahogy az Egyház végülis csinálta. Vagyis elő lehet segíteni Zandagort győzelmét (= átállni hozzá), még ha ezzel a saját pusztulásodat is elősegíted.

@Tatu :): Flottahíd, ez tetszik. :-) Mármint a játék lehetőségeinek kreatív használata. Ez nem szabálytalan, legalábbis nincs tiltva, hanem egy "bug" kihasználása (ami viszont mégiscsak tiltva van). Az más kérdés, hogy ezt a "bugot" megszüntetni nem lehet, csak korlátozni, azzal, hogy szűkebbre veszem a flották szomszédságát. Vagyis nem 20 pc-re kell megközelíteni egymást, hanem mondjuk 2-re. Ez nehezíti a találkozásokat, viszont hidat is nehezebb építeni.

Zandagort követője (törölt) 2010.02.09. 11:03:46

@cu2: Flottahíd:
Egyszerűen azt kell csinálni, hogy flottaösszevonásnál a flották különbsége pc-ben és a flotta sebessége alapján csak percek alatt tudod egyesíteni őket.
Ez alapvetően nem nehezíti meg a tömeges egyesítést, hiszen egyszerűen egy koordinátára rakod a flottákat, aztán egybe rakod őket.
Viszont hidat építeni nem lehet többet. (illetve nem lesz értelme :)

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.02.09. 11:13:49

@Spiritmonger:
* névvédelem: van bárhol ilyen a világon? :-)
* flották összeolvadása: lehet róla szó
* közös flottákból "visszavonás": és többen is belepakolnak egy közös flottába, akkor hajónként legyen meg, hogy melyik kitől jött? amennyire tudom, nem a flották beadása, hanem a kivétele volt az, amivel vissza lehetett élni
* dezertálás: igen, ezen finomítani kell
* kezdeményezés, pontosság: szintén
* csataszimulátor: oké
* bolygóvédelem: jelenleg nem fér bele a keretbe (értsd: idő, pénz), az urán szerepe (az atomerőmű javításával) viszont nőni fog
* ökoszféra: valami "büntetés" lesz az ökohekkereknek
* tételes toplista: ez valóban megölné a kémkedést, úgyhogy nem lesz

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.02.09. 11:27:05

@Jadesárkány2: Szándékosan voltak az idegen hajókról szóló információk így megosztva, és nem simán kirakva a blogra. És szerintem tanulságos is volt, hogy mennyire _nem_ osztották meg egymással a szövik az infókat (tisztelet a kivételnek).

Csataszim: dettó, bár kiszivárgott a nem nyilvános verizója a szimulátornak, amiben már az idegen hajók is benne voltak (teszt okokból csak az egyik irányban):
zandagort.hu/csataszim_zanda/
Igazából nem tudom, milyen úton terjedt ez az infó (jó eséllyel a DCS volt a forrás).

Spiritmonger 2010.02.09. 11:41:11

cu2, a névvédelem nagyon fontos

már csak azért is, mert aki végignyomta az első szervert, és akar a másodikon is játszani, az 100%-ban ragaszkodik a bevált nevéhez. aki újonnan csatlakozik, ne tudjon egy már ismert nevet bitorolni, illetve, közösségépítő szempontból is sokkal jobb, ha egy nick az összes szerveren egy embert takar

Spiritmonger 2010.02.09. 11:43:05

cu2!

igen, hajónként legyen meg, ki mit adott be
ebben az esetben, ha valaki el akarja lopni a flottát, csúnyán rábaxna, ugyanis a lopás ténye megmaradna, de a hajók nem....

Zandagort követője (törölt) 2010.02.09. 12:25:01

@Spiritmonger: Szerintem inkább válogassa meg a szövetség alapítója, hogy kinek ad flottajogot.
Oszt kész, meg van oldva.
Vagy egyszerűen töröljük el ezt a flottaátadást. Az is megoldja :)

Spiritmonger 2010.02.09. 15:52:29

@Zandagort követője: az én ötletem nem zárja ki a tiedet....mindkettő egyszerre nagyon jó dolog lenne

Norris74 2010.02.09. 16:56:57

@Tatu :): Sajnos hiába "apróztuk" volna szét a nagy flottát sok 9 milliós vadászflottára, és hiába küldtük volna szét Zanda ellen. Talán levertünk volna még jó pár Zanda flottát, ám ez nem ment volna veszteségek nélkül és ezekben a veszteségekben annyira meggyengültünk volna, hogy a ZE flotta ellen már semmi esélyünk se lett volna.
Az Egyház akkor bizonyosan betámad, és maga foglalja el Isent. És inkább buktunk el Zanda kezétől az Isent vagy csápjaitól, vagy mi van neki, mint a tettük volna azt az Egyháztól.

Bár Liet nem a rokonom vagy ilyesmi, csak régi barátom, így jól ismerem, és ennek alapján mondom, hogy ha ő nem tudta megnyerni, akkor jó eséllyel senki sem tudta volna. Főleg ezen egyesülés nélkül.

Norris74 2010.02.09. 17:01:18

@Tatu :): Ez nem "bug", hanem a program egy lehetőségének a kreatív kihasználása. Egyébként nem Fulgurokkal csináltuk, hanem szondákkal és néha raptorokkal. :) A Fulgikkal túl sok számolgatást igényelt, de persze velük lett volna a leggyorsabb.
Nem olvastam sehol a szabályzatban, hogy szabályellenes lenne hajókat egyik flottából a másikba rakni. :)

Tatu :) 2010.02.09. 18:17:31

Spiritmonger 2010.02.08. 21:42:50
Tatu, ugye azt te sem szeretnéd, hogy a köv szerveren más legyen a Tatu név mögött?

:) Semmi kifogásom ellene, "Tatu" eddig sem játszott, csak kommentált, a játékos Nickem, pedig csak játszott, a két név egy felületen sosem volt.
Az új szerverre valószínűleg új néven jövök, a régi barátok tudni fogják, az új barátok meg majd megismerik... nem a "hírnév", a játék a fontos! :)

Tatu :) 2010.02.09. 18:27:15

@Norris74: "Ez nem "bug", hanem a program egy lehetőségének a kreatív kihasználása.....
...Nem olvastam sehol a szabályzatban, hogy szabályellenes lenne hajókat egyik flottából a másikba rakni. :)"

@Tatu :) : "A flotta hajói..., jelentős sebesség növekedést értek el, nem kimondottan szabályos módon."

Én azt hiszem, hogy ez mégiscsak "Bug", mert sem a súgó, sem a szabályzat nem ír a "Hiperűrugrásról".
A flották pakolászása ebben az esetben azzal a céllal történt, hogy a szabályosnál rövidebb idő alatt tegyenek meg egy (nagyobb) távolságot, a hajók sebessége ugyanis le van írva a súgóban.

Az ötlet kreatív voltát nem vitatom! :)

SzekelyG 2010.02.09. 18:49:39

@cu2:
@Tatu :):

a Flottahíd már nekem is eszemebjutott, de egyszerűen nincs értelme szarakodni vele. 1000 pc áthidalására kellene vagy 50 flotta, ezeket egyesével a helyükre kell zavarni, ki kell számolni a pozíciót, majd át kell pakolgatni a hajókat, ügyelve, hogy egy hajó maradjon mindig a hídban.

Ügyesebbek biztos tudnának valami szkriptet írni rá, de egyzserűbb megvárni azt a 3 órácskát, amíg X flotta Y pozícióa kerül, mintsemhogy ilyesmikkel baszkurálódni. Egy éles szituációban meg elég könnyen tönkre lehet vágni egy ilyen flottahidat.

De mindennek ellenére leginkább az az ötlet tűnik jónak, hogy legyen egy "összevon" parancs, amivel akár mesziről is egybe lehet olvasztani hajókat, és akkor mindegy, hogy 20 vagy 2 pc a szomszédi viszony, az egyesítéshez ugyanarra a koordinátára kellene menniök a flottáknak, vagyis ha 20 pc-re állnak egymástól, akkor mondjuk beletelne 4percbe az egyesítés, hiába látják egymást.

(Még az egymást letakaró flottákat kellene kezelgetni valahogy)

cu2 · http://zandagort.hu/ 2010.02.10. 01:15:22

@Spiritmonger: Részemről ez csak költői kérdés volt. :-) Ha számon lenne tartva, hogy egy közös flottából melyik hajó kié, akkor mi van, ha csatázik az a flotta? Kié a veszteség? Egyenletesen szétosztjuk? Na és ha szétválik a flotta? Mondjuk beadok én 1000 hajót meg te is, aztán szétválik 500+1500-ra. Most akkor kinek a hajói hol vannak?

Nem véletlen, hogy eleve nincsenek egyedileg kezelve a hajók, csak tömegben. A fejlesztői munkát is megnehezítené, és a játékosok dolgát is, hiszen a flották rendezgetésénél mindig meg kellene mondani, hogy konkrétan melyik 10ezer hajót pakolom át.

Úgyhogy ebben nem is várható változás.

Ricsi121 · http://tavimutymuty.blog.hu 2010.02.10. 14:21:10

A flottahíd fizikai magyarázata: az űrhajók kicsit bekapcsolják a turbót, oszt ennyi <:-D

2010.02.14. 14:25:17

Sziasztok!
Akárhogy is volt, nagyon jó volt ez a játék. Elmondhatom, hogy a hasonló játékok közül a legjobbnak tartom.
Nagyon tetszett, hogy egy fél éves munkád néhány nap alatt a semmivé válik, így alkalmas a játék arra, hogy el tudja az ember viselni a veszteségeit.
A Végjáték meghatározó eleme volt, hogy a Heroes flottáját a ZE ellopta.
Innentől sorozatos hibákat csinált a szerver szinte minden szövetsége. A Heroes annyira letargiába eset a veszteségtől, hogy már nem tudta felvállalni a szövetségek összefogását, amit minden szövetség várt tőle, hisz ott voltak a legtapasztaltabb játékosok. Feladták a játékot. (Ha túltette volna magát a Heroes, és megcsinálja a szövetségek összefogását, még megnyerhettük volna a szervert.)
A másik következmény, hogy a ZE-t akarták sokan legyőzni, és nem a zandát. Hiába mondtam, hogy a ZE flottákat ki kell kerülni, és a zandára kell összpontosítani. (Jádesárkány és csapata ebben vérzett el, és ha kitérnek a ZE elől, és vesztenek pár bolygót az sem lett volna olyan nagy baj. Így néhány bolygó helyett, mindent vesztettek ők is.)
Sajnos a TGF sem tudta megvalósítani a ZE kikerülését, főleg a tapasztalatlanságunk miatt. (Ez egyik legfőbb hibánk volt.). Így fordult elő, hogy a TGF egyesített flotta, amely készen állt arra, hogy mind a három fő zanda flotta ellen sikeresen felvegye a harcot a ZE által ellopott flotta martaléka lett.
(A ZE beépülő kémei, amik ellen nagyon nehéz védekezni, főleg ha azok alvó kémek, pontosan tudták az egyesített flottánk helyzetét, a közösbe adás miatt. Remélem nem azért, mert mindenki minden flotta helyzetét látta. Az egymással szövetségben lévők láthatják csak a flottáik helyzetét a végjátékban is, ha nem így van, akkor ez a játék hibája. Mert nincs értelme a szondáknak a végjátékban, sőt nagy előny jelentett a ZE-nek, ha minden flotta helyzetét ismerte. Még a végjátékban sem szabad minden szövetséggel MNT-t kötni, amit mint diplomata elszúrtam.)
A Redorant belebonyolódott a Liga elleni harcba a figyelmeztetések ellenére, és sok flottát vesztett.
A Liga egy bolygóra alapozott szövetséget hozott létre, és hát láthattuk bukott is.
Lehet ezeken vitatkozni, de egy a lényeg, mindenki vesztett a zanda ellen bárki bármit csinált a szerveren. Itt még a ZE is vesztett, még ha ezt ők győzelemnek állítják is be. (Ha valaki nem a játék szerint az emberiséget támogatja, akkor is veszít, mert hát minden bolygó elpusztult. Lényegében nem maradt az emberiség számára legalább egy élhető bolygó, tehát a ZE is kipusztult, megszűnt az emberiséggel. Ezek a szürke és könyörtelen tények, akárhogy is magyarázzuk.)
Az emberiség megnyerhette volna a zanda ellen a háborút, hisz megvoltak hozzá az eszközei, és a flottái, csak hát rosszul gazdálkodott. Az egyéni érdekek, a bizalmatlanság, stb miatt, a nagylelkűség, az együttérzés, az egymás segítése, stb nem jelent meg a szerveren, amik az életben az emberiség túlélését biztosítják.
Mindenkinek kívánom, hogy a következő szerveren a tapasztalatokat felhasználva nyerjen zanda ellen.
Üdv.: Hú

-Teuton- · http://kepfeltoltes.hu/view/100628/100x100falloutav-ch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.02.14. 17:55:05

áhá. már bocs embör de a baglyot a büdös életbe nem kerülhettük volna ki. próbáltunk néhány flottát eltakarítani aminek az eredménye ugyanaz beérte azzal a néhány millió raptorral meg stb.
"bolygókat veszítünk".
nah már bocs a bolygóink 75%-a ott volt + a maxolt is.
de a TGF persze alaposan okos volt és ült a seggén ahogy mindig is szokása volt.
mert az eszetek addig sem jutott el ahogy másnak segíteni minket + a heroest akkor még nyerhettünk volna.jah és ha a zandát ütjük akkor bagoly bezúz mindent semmi nem marad így legalább még tedtünk vmit.
lehet hogy 1 játék de te akkor azt is elviseled hogy mindened elcsórják az utcán + megkéselnek.mert el kell viselni.
no én itt befejeztem az irogatást

2010.02.24. 21:32:35

@-Teuton-:

Szia!
Ha már ennyire húzzuk a hülyeséget, hát legyen.
Most már mi is tudjuk, hogy lehetett volna elkerülni a ZE flottát. Ez is alátámasztja, amit írtam, hogy tapasztalatlanok voltunk.
Itt is írtad, hogy a bolygóitok 75 %-a ott volt a magban. Ha az összeset elvesztitek, ahogy meg is történt, akkor is bolygó féltés volt nálatok. Ez derül ki a hozzászólásodból is. Tehát még ezt is eltaláltam.
Anno írtam, amikor segítséget kért a MU, vagyis Jádesárkány, hogy nincs olyan flottánk amivel tudnánk segíteni, hisz abban az időben kezdtük meg a flottaösszevonásokat, amit a zanda fő inváziójára sikerült megcsinálnunk. Szintén a tapasztalatlanság lehet, vagy csak a zanda ellen háborúztunk? Ki tudja, de így jött össze. Nem tehettünk mást, mint a seggünkön ültünk, hisz nem voltak egyben a flottáink. A diplomácia is azt csinálta, hogy amíg a flották szétszórva vannak, addig ne kerüljünk senkivel se háborúba, mert hát nagy bukta lett volna részükről egy háború. (A TGF szétszórva volt mint tudjátok, a flották több napig utaztak, míg összejöttek.)
Amikor megtudtam, hogy a ZE ellopta a Heroes flottáját, onnantól egyértelmű volt számomra, ha nem tudjuk (itt az összes szövetséget értem), kikerülni a ZE flottát, elvesztjük a szervert. Senki nem tudta kikerülni, és el is vesztettük a szervert.
Az biztos, hogy nem volt rendes kommunikáció a szövik között, ami az egyik legnagyobb hiba volt. Későn tudtunk meg olyan dolgokat, amikre már készülni lehetett volna akár hetekkel előbb is.
Nagy volt a szövik közti bizalmatlanság, és nem volt egy szöviket irányító közös vezetőség sem a zanda, vagy bármely probléma ellen.
ZE-t csak úgy lehetett volna megverni, ha az összes szövi összeadja egy személy kezébe a flottáit.
Tettél valamit? Persze, csak nem volt sok értelme. Legalább elmondhatod hogy tettél valamit. Csak tudnám minek csinál valamit az ember, ha már eleve bukásra van ítélve, mert rossz a kiindulás is. De emlékeztet ez "Csak a részvétel a fontos."-ra. Ez igen nevetséges. Na nem baj, legalább meg van a tanulás, vagy a tapasztalat. Az is valami.
Ha azt mondom, neked, hogy elviselek mindent, akkor az úgy is van. Eddig is sok mindent elviseltem, a nincstelenséget ugyanúgy, mint a jólétet, stb, de még azt a sok hülyeséget is elviseltem, (talán ezt a legnehezebb elviselni), amivel nap mint nap találkozok. A válaszodat is elviseltem, és remélem te is elviseled ezt a levelet, mert ez is elég nagy hülyeség.
Üdv.: Hú
süti beállítások módosítása