Egy massively multiplayer online stratégiai játék blogja a fejlesztés kezdetétől a játék indulásáig, és túl...

Utolsó kommentek

  • devDavid: Közérdekű közlemény #1 Készítettem egy kisebb adatbázis dump-ot, amivel könnyebb dolgozni (fejles... (2012.12.24. 14:11) Letölthető Zandagort
  • cu2: @devDavid: Lehet, hogy én voltam félreérthető, mert nem vettem rossz néven a(z egyébként jogos) kr... (2012.12.23. 17:42) Letölthető Zandagort
  • devDavid: @cu2: ne érts félre, nem kritizálni akarom, nagyon nagy dolog - szerintem - hogy egy ilyen projekt... (2012.12.23. 17:24) Letölthető Zandagort
  • Utolsó 20

Címkék

Ej, mi a kő?

2009.05.06. 16:42 cu2

Látom, sokan várják már türelmetlenül a játék indulását. Ezzel én is így vagyok, de a körülmények továbbra is rendesen beleszólnak. Reálisan június 15 után lesz időm komolyabban foglalkozni vele, igaz, akkor várhatóan pár hét alatt meglesznek a végső szükséges változtatások.

Viszont addig, ha van rá igény, elindulhat egy második, rövidebb béta, amiben pár dolog már a végleges játékra fog hasonlítani:

  • ökoszféra paraméterek: elvileg kiegyensúlyozattabbak lesznek az egyes bolygóosztályok
  • raktározás: minden erőforrásból a bruttó termelés 100-szorosát lehet csak tartani, vagyis kb 1 napnyi készletet lehet csak felhalmozni, utána mindenképp érdemes felhasználni őket (így magától nem növekszik a végtelenségig egyik gazdaság sem)
  • a húsfeldolgozás hatékonyabb
  • az erőművek hatékonysága jobban arányos a költségeikkel

És persze nem lenne az elején milliónyi üres bolygó, meg véletlen Központi Banki pénzszórás. :-)

Ezt tudom felajánlani kárpótlásul, amiért a végső verzió tovább csúszik.

Addig meg toborozzatok nyugodtan játékosokat! :-) Most tartunk 2400-nál.

42 komment

Címkék: béta csúszás

A bejegyzés trackback címe:

https://zandagort.blog.hu/api/trackback/id/tr601106484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akos 999 2009.05.06. 21:09:35

Jó ötletnek tartom, de akkor már regisztrációt is rakhatnál bele hogy mindenki kipróbálhassa. Egy nyílt béta 2.0-nál nincs jobb reklám! :D

Mordor 2009.05.06. 22:16:40

Hát egy próbajáték sokaknak hozhat kedvet és kiszűrheti azokat akiket ki kell:P
én részemről támogatom a 2.0 tervet

nandude (törölt) 2009.05.06. 22:49:33

Ez a tuti :) Sokkal több bugot kiszűrünk és nem is unatkozunk! Király :P

GergőÁron (törölt) 2009.05.07. 02:13:08

Legyen.

Előzőt csak szemlélőként követtem, hogy haversrác hogy tolta.

Tomirobot 2009.05.09. 12:38:26

Legyen szerintem is.
Én is ki szeretném próbálni.

LacykA 2009.05.11. 11:57:47

Sziasztok.

Én is edzenék a béta 2.0-n.
:D

Repülőgép 2009.05.11. 15:36:12

Jól hangzik!
Mikor indulna? ;)

cu2 · http://zandagort.hu/ 2009.05.14. 13:56:34

Teljesen nyílt biztos nem lesz, mert pont a kezdők megtámogatása nem lesz még kész. És azért a múltkori bétában is voltak ebből problémák, pedig akkor inkább csak a keménymag játszott. Ha viszont ezek elkészülnek, akkor elindul a rendes játék. De ahogy múltkor is, úgy most sem lesz abszolút korlát, vagyis aki nagyon akar játszani a bétával, az fog tudni.

Várható indulás jövő hétvége. És egy cirka egy-másfél hónapos speed szerver lesz.

Vulpion 2009.05.16. 00:13:47

Húha, pont az államvizsga meg a diplomavédés kellős közepén.:D
Azért beregelek, de túl komolyan nem hinném, hogy játszani fogok.:P

firstman 2009.05.19. 15:15:32

@Vulpion: ja-ja, úgy ismerünk :P

cu2 · http://zandagort.hu/ 2009.05.22. 17:50:22

@Vulpion: Nekem is hasonló időszak. :-)

@cu2: A játék amúgy már fut, csak épp regisztrálni nem lehet rá. :-) Hétfőn viszont elindulhat a béta2, de erről úgyis kap mindenki értesítést, aki előregisztrált.

Mordor 2009.05.22. 18:09:40

kérdés: hánykor indul? (óra szerint)

kami34 2009.05.23. 20:00:40

mennyivel előtte kapunk az indulásról hírt?

nandude (törölt) 2009.05.24. 11:03:28

A helphez: Szép az általános infós rész. Az almenüknek (Erőművek, Élelmiszeripar, stb) meg kéne csinálni javascriptes (vagy php-s... nemtom :S ) lenyíló menüket, szóval alapból mindegyik almenü le van csukva. Ha rákattintasz, kinyílik. Sokkal egyszerűbb lesz a tájékozódás. Gondolom ez a béta közben is megoldható (:

Repülőgép 2009.05.25. 13:35:10

Hétfő van
Elindult már a játék?

cu2 · http://zandagort.hu/ 2009.05.25. 15:48:01

@Repülőgép: Még nem (vagyis igen, csak nem lehet regisztrálni). Estére terveztem, de holnap (kedd) este lesz belőle. Mindenki fog kapni emailt, amikor már megvan a pontos időpont, a terv: holnap este 9.

akos 999 2009.05.26. 19:14:04

Na? Meglesz a ma este? :D

akos 999 2009.05.26. 20:24:00

Zseer!!! Várjuk már nagyon! :D

Mordor 2009.05.27. 19:28:13

Ej mi kő? mi kő? hát kőne nékünk egy picivel több NPC bolygó:P

Mordor 2009.05.27. 19:28:44

Ej mi kő? mi kő? hát kőne nekünk egy picivel több NPC bolygó

cu2 · http://zandagort.hu/ 2009.05.28. 19:25:46

@Mordor: Direkt van kevés (átlagban mindenkinek jut 1), hogy kiegyenlítettebbek legyenek az erőviszonyok, és szorosabb a küzdelem. Ha utólag mégis túlontúl kevésnek bizonyul (ezt még korai lenne megítélni :-)), akkor még mindig lehet módosítani. Főleg a végleges játékban majd.

Mordor 2009.05.28. 20:53:27

Hát szerintem az 1 tuti kevés
egy olyan 2-3 lenne az ami minimálisan kell egy játékosnak... ezen felül ha jobban szeretne fejlődni akkor hódítania kell másoktól és onnan megy a játék=) de ez az én nézőpontom

laci4321 2009.06.13. 01:24:29

Na van egy nagyon nagy gond most a játékban, ami szerintem mindenkit idegesít. Ez a kezdővédelem. Jó, persze, hogy jó, hogy nem lehet támadni a túl gyengéket. Nem is ez a tulajdonsága az, ami idegesítő.

Hanem az, hogy hiába inaktív valaki egyszerűen nem lehet megtámadni. Körülöttem is van pár bolygó, amit nem tudok megtámadni, mert kezdővégelem alatt állnak, holott már a azóta (vagy talán hamarabb is) ott vannak, mióta én is. Na ez roppant idegesítő! Valamit tenni kéne ez ellen. Nem is tudom. 5 vagy 7 nap inaktivitás után, ne legyen kezdővédelem. Vagy valami ilyesmi. Csak az a lényeg, hogy akik szarnak bele ebbe a jó kis játékba és nem csinálnak semmit, csak foglalják a helyet, azokat legalább el lehessen foglalni.
Ja és mégvalami! Inaktivitást úgy értem, hogy nem épít semmit. (Tudom, hogy nem egészen így szokás, de és így értem. :) Néha-néha én is szoktam úgy, hogy csak benézek, de nem csinálok semmit. De ha valaki 1 héten át "csak bekukkant", attól még lehessen szerintem támadni. Amint aktív lesz, (épít 1-2 épületet) visszaáll a kezdővédelem.

Szerintem ez nem lenne rossz. Az inaktívak csak más játékélményét rontják el.

beela 2009.06.13. 11:07:43

@laci4321: Nyugi, lesz ilyen is. Addig foglalj akitől lehet, ahogy elnézem pl petyának biztos nem kell minden bolgyó.

laci4321 2009.06.13. 11:38:52

@beela: De mégiscsak égő a saját szövetségeseket megkérni arra, hogy "figyelj adj már pár bolygót".

Viszont a "bolgyó" az vicces. :D Tudom, hogy csak elírás és bocsesz, de akkor is poénos. :D

Nem szeretek kunyerálni. Inkább foglalok. De olyan erősektől meg nem akarok foglalni, (akik nem állnak kezdő védelem alatt) akiknek milliós pontszámaik vannak. Mert körülöttem sajnos már ez a helyzet. Én meg kis 700.000 pontos kis senkiként itt vagyok körülöttem milliósok és SOK INAKTÍV!!!!

És mikor lesz ilyen is, ha szabad érdeklődnöm?

Repülőgép 2009.06.13. 11:44:24

Körülöttem meg mindenki szövetséges:(

cu2 · http://zandagort.hu/ 2009.06.15. 20:47:46

@laci4321: Take it easy! Párszor már volt róla szó, hogy a _végleges_ játékban hogy lesz feloldva a kezdővédelem. A bétában most szerdán lesz egy kör inaktív törlés (lásd mail).

laci4321 2009.06.17. 11:00:28

Van egy dolog, ami miatt aggódom. Az inaktívak nem merítették le saját bolygójukat?

Úgy értem, hogy ott valószínűleg nincs kő. Fejlettebbeknél esetleg titán és homok sincs. Uránércet meg nem hiszem, hogy kimerítettek volna.

Szerintem ez a probléma valóban fennáll. Lehetséges orvosolni ezt ennyi bolygó tekintetében, vagy oldjuk meg valahogy?

nEjmEd · http://pixilation.blog.hu 2009.06.17. 13:09:34

Valószínűleg lemerítették, de nyugi, a teleport megoldja ezt a problémát.

laci4321 2009.06.19. 12:00:19

Már bocs, de mi lesz azokkal, akik már 18-22 napja regisztráltak és azóta épp hogy fejlődtek valamit? Olyanokra gondolok, akik még a 100.000 pontot sem érték el, pedig volt rá 20 napjuk. Titeket ez nem idegesít? Csak kérdezem.

laci4321 2009.06.19. 12:01:36

Kiegészítésként még annyi, hogy azért gond ez, mert a bétában kicsi a világ. :))

ShadowPaw 2009.06.19. 16:27:06

@laci4321: Erre csak annyit tudok mondnai,hogy örlüjünk, hogy ez van egyáltalán. :-)

laci4321 2009.06.19. 21:29:54

@ShadowPaw: Én örülök is. Szerencsére a kész és teljes játékban nem lesz ez a gond.

ShadowPaw 2009.06.24. 17:18:57

Lenne egy olyan ötletem,hogy talán valamiféle közvélemény kutatást kéne tartani,hogy van-e igény olyasmire,hogy óriás szövetségek ne tudjanak egy bizonyos pontszám alatti szövetséget megtámadni. Persze arányosan a két szövetség közti különbség számítana. Kinek mi a véleménye erről?
Olyasmire gondolok,hogy egy nagy szövetség ne tudjon egy nála 36szor kisebb szövetséget megtámadni hivatalosan. A tagok között lehet külön-külön háború.

GergőÁron (törölt) 2009.06.24. 21:10:20

@ShadowPaw:

konkrétan a Heroesra és az Avanára godoltál? :)

Nem tudom, hogy pontosan milyen esetre gondolsz, de ha most azt vesszük, hogy mondjuk te elvitted tcherno egy bolygóját, amire tcherno elvitte kettő bolygódat, meg tán még én is lecsaptam egy flottádat, akkor ilyen esetekben nem segít, hogy hivtalosan mit lehet.

Nem régiben volt egy csörte az SPQR csapattal, és ott is az történt, hogy amikor láttuk, hogy baj van, és hogy nem viccelnek, mindenki gyorsan bedobta az erős flottáját közösebe, összevontuk, aztán a nagyflottát megkapta az egyik szövitárs, és ő osztán avval intézkedést foganatosított a rivális klán, illetve annak tagjainak flottái ellenében. Szóval ha meg akarod hagnyi az egyénenkénti háborúzás lehetsőgét, akkor ez így alapvetően nem sokat változtat.

De valamiféle védelmen nem hülyeség gondolkozni, mert elvileg egy erősebb szövi így azt is megteheti, hogy mindenkit széjjelcsap egy összahengolt akció keretében, ami ugyebár a többségi játékélményére nincs jó hatással...

Ugyanakkor az is némi visszatartó erőként hat, hogy erős szövetségként sem túl jó érzés rosszban lenni több szövivel (mégha gyengébbek is). Érezni a szúros tekinteteket a tarkón, meg résen lenni, hogy mikor huncutkodik valaki valamit.

ShadowPaw 2009.06.24. 23:15:03

@GergőÁron: Nem,nem arról beszéltem,hogy én hogyan jártam. Az a játék része és mint levélben nejmed-nek is kifejtettem,ezért eszem ágában sincs reklamálni.
A kicsinyes bosszúhadjáratot nem tekintem becsületes húzásnak. Se szó se beszéd háborút üzentek nekünk,elszeditek majdnem az összes bolygót,aztán kapok egy levelet,hogy mivel nem vettük fel veletek a kapcsolatot,ezért voltatok ilyen bosszú állók. Valamint azért,mert a bolygóinkon,amiket elfoglaltok a felperzselt föld taktikát alkalmazzuk.
süti beállítások módosítása